Slachtoffers

Er zijn een paar categorieën coronagedupeerden waar we niets over horen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van criminele activiteit. Ik hoorde dat de drugshandel ondanks alles nog steeds floreert, maar de gewone gebruiker zal zijn spul toch ergens mee moeten betalen. Inbreken valt niet mee als de helft van de mensen de hele dag thuis werkt en de andere helft verveeld voor het raam hangt en iedere ongewone activiteit bij de politie meldt. Zakkenrollen is al helemaal onbegonnen werk in lege straten en gesloten kroegen.

Dan zijn er nog de zelfmoordterroristen, die zijn helemaal sneu. Je kunt wel midden op een verlaten plein, een uitgestorven vliegveld of een lege festivallocatie aan het touwtje van je bomgordel trekken maar daar maak je geen indruk mee. Waarschijnlijk hebben al heel wat potentiële martelaars zitten strepen in hun agenda, nieuwe plannen maken heeft voorlopig ook geen zin.

Aan de andere kant zijn er nu een hoop mensen die gezond en wel thuis zitten te mopperen over de hele toestand, maar die er zonder dit virus niet meer zouden zijn. Door bijvoorbeeld terroristische aanslagen, uit de hand gelopen kroegruzies, verkeersongelukken, arbeidsongevallen, of slangenbeten, voedselvergiftiging, roofmoord en vermissing in een vakantieland. Het is jammer dat die mensen geen idee hebben waar ze aan ontsnapt zijn. Misschien was u er zelf wel een van. Of ik.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op Slachtoffers

  1. Emigrant zegt:

    En dan die pseudo-kleinzonen die bejaarden hun geld afhandig willen maken met een gemene smoes, dat wordt ook niks.

    • aargh zegt:

      Nou is dat toevallig juist weer een aparte categorie coronaprofiteurs: mensen die aanbieden om boodschappen te doen voor opa en oma, en die niet meer terugkomen met de pinpas.

  2. Irene zegt:

    Ja wie weet. Elk nadeel heb ze voordeel, dat is hierbij bewezen. Dat jij weer logjes schrijft is ook zo’n voordeel. Wie had dat gedacht 😉

    • aargh zegt:

      Ja we moeten wel he, er moet verslag gedaan worden. Zodat ze over vijfenzeventig jaar kunnen onderzoeken hoe de gewone mensen deze tijd beleefd hebben.

  3. Sjoerd zegt:

    Van de criminele kant heb ik het nog niet bekeken, maar ik vraag me af hoe we met z’n allen hier uitkomen. Ik hoorde al dat er een kans is dat er gewoon geen medicijn is tegen dit virus. Net zoals tegen Aids.

  4. Zo had ik het eerlijk gezegd nog niet bekeken. Als je zo nog even weet door te redeneren, dan ga ik die hele intelligente lockdown misschien nog wel leuk vinden … 😉
    Moet je wel met een goed verhaal komen, maar dat vertrouw ik je wel toe.

  5. Het is maar hoe je het bekijkt!!

  6. Je hebt er een treffend verhaal van gemaakt. Ieder nadeel heeft toch z’n voordelen.

  7. fialas zegt:

    Zoek het slachtoffer: ik ben zo’n bejaarde die kalmpjes thuis zit te genieten van het alleen zijn, zonder opgeschrikt te worden door meelevende visite.

  8. irene zegt:

    Ik bedacht er net nog eentje: plegers van zinloos geweld. Zo sneu, die moeten nu anderhalve meter afstand houden tot het slachtoffer.

  9. moniekbaars zegt:

    Hahaha dank je wel voor je prachtige invalshoek!

  10. Marry zegt:

    Schitterende invalshoek. Ik heb hartelijk gelachen.

Plaats een reactie