Nieuwjaar

De afgelopen weken was huize aargh volledig volgeboekt. Alle bedden bezet plus nog een aantal matrassen op de grond en rond de eettafel was het dringen op alles waar maar op gezeten kon worden. Gamellen soep, bakken stamppot, maar ook een echt kerstdiner met heel veel bordjes en bestek en elke keer afwassen tussendoor. Het was gezellig. we hebben samen filmgekeken, hardgelopen, oliebollen gegeten en prachtig gewandeld op een zonnige nieuwjaarsdag, dat was echt een heerlijk begin van het nieuwe jaar.

IMG_0227

Gisteren vertrok de laatste dochter met aanhang, het huis is weer leeg en de eerste lading beddengoed hangt te drogen. Jopie,  in principe best een gezelligheidsdier,  was na die weken toch behoorlijk uitgeput en heeft een dag in coma gelegen op de bank. Nu ligt hij te snurken in een holletje onder de tijdschriftenplank. Hij wil niet naar buiten. Sneeuw, bah!

Buiten is het stil, de buurtkinderen zijn na wat ochtendtumult weer naar school, ik hoor alleen vogelgeluiden. Klein spul hangt aan de vetbollen, de merel schopt geruisloos de sneeuw opzij op de voerplank om te zien of er nog meelwormen liggen.

En de bloemen? Die staan er een beetje beteuterd bij. Die winters van tegenwoordig, je kunt er geen staat op maken.margrietcyclamenastergeranium

Dit bericht werd geplaatst in familie, feest, tuin, vakantie, vogels. Bookmark de permalink .

12 reacties op Nieuwjaar

  1. Hendrika zegt:

    Het kan vriezen en het kan dooien 😉 Oh heerlijk, het rijk weer voor je alleen. aargh, veel geluk en gezondheid in 2016!

  2. Om te beginnen wens ik een heel gelukkig en gezond 2016, dat jullie maar weer veel mooie (wandel)avonturen mogen beleven dit jaar.
    Dat vind ik nog het meest sneu, dat de eerste sneeuw valt, terwijl de kinderen net weer naar school zijn. Zelf geniet ik wel van de sneeuw en het mooie winterlicht.

    • aargh zegt:

      Dank je, voor jou ook veel geluk en karrevrachten gezondheid als het even kan!
      Die kinderen hebben er geloof ik geen last van hoor, ik hoorde aan het vrolijke spektakel in alle vroegte op straat dat er sneeuw lag nog voor ik het zag, waarschijnlijk zal er op de schoolpleinen vrolijk verder gestoeid worden in de sneeuw. En straks weer thuis, het blijft liggen vandaag.

  3. Irene zegt:

    Ha, de bloemen rekenden op El Nino maar die is hier in het zuiden blijven hangen..

  4. sjoerd zegt:

    Het jaar is bij jullie dus schitterend begonnen. Hier was het maar wat gemiezer in de ruimte…. Ik wens je een mooi en gezond 2016 toe…

  5. Jetskefotografie zegt:

    Goed te lezen dat de feestdagen gezellig waren met het kroost weer even thuis. Goed dat ze komen, goed dat ze ook weer vertrekken.
    Het gebeurt je niet vaak dat je midden in de winter “de bloemetjes buiten kunt zetten”.

  6. riakristelijn zegt:

    Gezellig hoor, iedereen weer even bij elkaar. Heb jij geen afwasmachine, ik ben aan het twijfelen of ik die ook nog wel nodig heb als de verhuizing door gaat. De keuken is klein en zo’n ding neemt een hoop ruimte in.

    • aargh zegt:

      Ik heb wel een afwasmachine maar niet genoeg servies en bestek voor een diner met een aantal gangen. En tussendoor die machine laten lopen werkt ook niet. Maar het is ook wel zo gezellig, een groepje doet de vaat en het afruimwerk terwijl anderen de volgende gang voorbereiden. Het gaat altijd heel relaxt, we zitten uren aan tafel.
      Op zich heb je met z’n tweeën ook eigenlijk zo’n machine niet nodig, ik weet ook niet of ik het weer zou doen.

  7. Thérèse zegt:

    Wat gezellig. Wij zijn met Kerst (de 2e dag dan en de 3e) ook voltallig geweest, Was leuk.
    Voor jou en P. ook de allerbeste wensen voor het gloednieuwe jaar!

Geef een reactie

