Een afscheid

Een jaar of wat geleden heb ik een tijdje mensen nagetekend van foto’s. Toen het schetsblokje vol was ben ik ermee gestopt, ik had toen een mooie verzameling portretten bij elkaar van familieleden, bekenden en ook onbekenden. Er waren ook  oudere mensen bij, die zijn fijn om te tekenen want ze hebben sprekende  gezichten, met duidelijke lijnen en zo. Een aantal ervan is inmiddels overlFonseden.

Afgelopen week overleed ook een oom van P. Ik dacht ineens aan het schetsboekje, ik vond het in een kast in de logeerkamer en voor het eerst heb ik een er een portret uitgescheurd (nadat ik het toch nog maar even met mijn telefoon had gefotografeerd). Ik heb het met de kaart mee naar de weduwe gestuurd. Ze was er blij mee, vandaag was de uitvaart en ze had het portretje zelfs meegenomen om het aan iedereen te laten zien.

Zelf vind ik het vooral goed gelukt omdat hij er echt zo op staat als hij was, een drukke prater, energiek, beweeglijk, een niet te missen aanwezigheid. Hij was hier al een beetje vergeetachtig maar kon nog prima meedoen op zijn verjaardagsfeest en hij genoot ervan. En zo herinner ik me hem graag.

Dit bericht werd geplaatst in familie. Bookmark de permalink .

14 reacties op Een afscheid

  1. riakristelijn zegt:

    Wat leuk! En wat een mooi gebaar om het op te sturen. Ik weet niet of hij lijkt, maar ik vind het een prachtige tekening.

  2. Thérèse zegt:

    Wat moet dat een fijne verrassing zijn geweest! Wat een mooie tekening ook. Ik wist helemaal niet dat jij dat ook deed.

    • riakristelijn zegt:

      Dat kun je wel weten hoor Therese, Aargh begon ermee geloof ik en toen kocht ik ook potloden, of andersom, we begonnen in elk geval in dezelfde periode met het weer oppakken ervan.

      • aargh zegt:

        Ja, het is al wel een tijdje geleden, in de tijd van “het Huenenbedt” weet je nog, ik heb toen Rita Verdonk getekend als hoofdzuster. Ik kan me wel voorstellen dat Therese dat niet meer weet. Jij hebt toen al die potloden gekocht in een uitverkoop, heel veel kleuren, ik heb ze nog en gebruik ze af en toe voor dagelijkse dingen. Dat soort creatieve activiteiten komt in vlagen bij mij, misschien moest er weer eens een tekenvlaag komen.

  3. L zegt:

    Knap getekend zeg!

  4. sjoerd zegt:

    Een mooier eerbetoon kun je niet bedenken.

  5. Hendrika zegt:

    Ik vind het een heel liefdevol gebaar naar de tante van P. toe. Zoiets zegt meer dan een standaard kaartje en standaard tekst.

  6. Jetskefotografie zegt:

    Dat moet wel een grote en emotioneel makende verrassing zijn geweest.
    Wat kun je overigens prachtige portretten tekenen. Ik zou zeggen rap een nieuw schetsboek kopen en er mee doorgaan!

  7. Thérèse zegt:

    Jaja, dat weet ik nog wel, zo ongeveer dan. Ik logde nog maar pas, dus ik kende je toen nog niet zo goed. Ik dacht dat het tekenen alleen in dat verhaal paste. Ja, ik zou maar weer eens gaan tekenen. Echt knap van jou! Ik studeer mij weer gek op portretten enzo. Dat gaat bij mj niet zo gemakkelijk. Groetjes!

Geef een reactie

