Het houdt je bezig

Nu heb ik toch onrustig geslapen vannacht. Dromen met achtergrondmuziek, dat zijn de ergste. Voortdurend klonk de internethit ‘Fuck de PVV‘, en op dat dwingende ritme probeerde ik me door Brussel te bewegen maar alles was verboden. Tussendoor flitsten beelden van kleren, met name “warme winterrokken” kwamen voorbij. (Die mogen, na aanvankelijke discussie nu wel door naar de welkomwinkel).

E heeft gisteren met een vriendin door het uitgestorven centrum van Brussel gewandeld, ze moesten er even uit.leven in brussel

De ‘Arabische’midi-markt waar ze zondag heen had gewild om eten te kopen was natuurlijk afgelast, maar vanmorgen kon ze gelukkig bij een Lidl terecht die in tegenstelling tot de meeste andere supermarkten wel open was. Er is weer eten en wc-papier in huis.
Vanmorgen scheen de zon, de sfeer was gemoedelijker dan in het weekend, iedereen die zich buiten waagde was vriendelijk en de soldaten lachten.

Dit bericht werd geplaatst in Brussel, eten, familie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Het houdt je bezig

  1. riakristelijn zegt:

    Het is toch een onwerkelijke toestand natuurlijk. Ik vind het wel raar de ze de winkels ook gelijk maar sluiten… hopelijk is het snel voorbij, al heb ik daar zo mijn twijfels over. Kan me wel voorstellend dat je er onrustig van slaapt 😦

  2. Hendrika zegt:

    Het komt wel dichtbij zo… .

  3. Thérèse zegt:

    Natuurlijk houdt het je bezig. Als ik ergens naar van droom, denk ik ook altijd: “Het houdt mij meer bezig dan ik dacht”. Je kunt je dromen niet dirigeren. Slaap vannacht maar lekker, hoop ik.

  4. sjoerd zegt:

    Hoe 1 man een compleet land in zijn greep heeft…

  5. Jetskefotografie zegt:

    Dit houdt het moederhart in de greep. Loslaten krijgt zo wel een andere dimensie.

  6. groninganus zegt:

    Ik denk niet dat het anti-PVV-hitje tot mijn dromen zou kunnen doordringen. Het deuntje is wel aanstekelijk, maar de tekst… mwah.

  7. Suskeblogt zegt:

    Het lijkt wel of de stad belegerd werd. Waar gaat dit naartoe ?

  8. Gelukkig herneemt het dagelijks leven in Brussel weer zijn gewone gang. Maar van die terroristische dreiging zullen we toch moeten wennen, vrees ik.

Geef een reactie

