Kniesknies

En hoe is dat nou om supporter te zijn en een hele middag joelend en met fototoestel langs de kant te staan bij een spectaculair evenement? De sfeer proeven, toekijken hoe de alle familieleden en vrienden zich in het zweet lopen? Laat ik eens eerlijk zijn. Het is Heel Erg Stom. Tenminste als je zelf mee had zullen lopen. Doodvermoeiend is het ook en gruwelijk saai,  miserabel beroerd en oneerlijk!

‘Ik had daar moeten lopen’, knaagt het vanbinnen. Het weer is mooi, de omgeving is prachtig, iedereen Heeft Er Zin In, er wordt gezwoegd en geleden maar na afloop is iedereen zo gelukkig en tevreden, je hoort de verhalen over hoogte- en dieptepunten en jij zit daar maar met kriebels in je lijf, urenlang turend door een verrekijkertje om te zien of er alweer een bekende aankomt, de 10 km, de 20 km, de 32 km, een eindeloze stroom lopers tot je er tureluurs van wordt.

Pietersbergtrail

In de verte: M met lichtblauw shirtje en daarnaast iets donkerblauws met petje, dat is P

Het had mijn derde Sint Pietersbear trail moeten worden maar toen kreeg ik dus dat ongelukje op de trap. Ik rekende er eigenlijk op dat de voet tijdig hersteld zou zijn maar ik had de schade onderschat.
Het was natuurlijk best een gezellig weekendje, hoor, met ‘Duitse’ dochter en haar vriend, in blokhutten op een mooie camping. De vouwfiets ging mee in de auto zodat ik ook nog mee kon de stad in. Met mijn startnummer heb ik een spontane Maastrichtse meid blij kunnen maken, ik heb ook haar sportief toegejuicht en op de foto gezet, maar het was verdorie wel mijn nummer!
Laat mij nu dus nog maar even afgunstig in mijn hoekje zitten en me verkneukelen over het feit dat ze vandaag lekker allemaal, echt allemaal, barsten van de spierpijn. Ha Ha.

Dit bericht werd geplaatst in drama, familie, hardlopen, urmen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Kniesknies

  1. Hendrika zegt:

    Geen beter vermaak dan leedvermaak?? aargh toch, heb meelij met de spierpijnlijders ;-D

  2. Irene zegt:

    Achgerm. Ja, dat is gedeelde vreugd maar dubbele smart.

  3. Thérèse zegt:

    Oh, ik kan mij dat helemaal niet voorstellen, want ik ben zo iemand die zich inwendig zwaar verheugt dat zij niet HOEFT te lopen. Maar ja, voor jou is het zeker sneu. Toch heb je ondanks alles mooie foto’s gemaakt, dat dan weer wel. En ja, hahaha, die spierpijn hoort erbij; “het is niet anders”.

  4. Jetskefotografie zegt:

    En dan erbij je kunt niemand op de schuld geven, want je was zelf zo dom om de treeën niet goed te tellen. 😉
    Volgend jaar maar weer?

  5. Yak zegt:

    Heb nog jaren gegromd naar hardlopers nadat ik het niet meer kon.

  6. Emigrant zegt:

    ‘zich inwendig zwaar verheugt’, zoalsThérèse hierboven zegt, ‘niet hoeft te lopen’. Als ik het goed begrijp is het wat ik heb met eten. De lectuur van een recept en het bekijken van mooie voedselfoto’s maken voor mij het eten van al dat lekkers overbodig.

    • aargh zegt:

      Dat is wel opmerkelijk. Normaal gesproken wordt je maag geactiveerd door het zien (en ruiken) van eten, zelfs nu ik dit typ begint er iets te rommelen vanbinnen. Maar recepten maken mij eerder mopperig, ze kloppen zo vaak niet en er worden altijd zoveel overbodige ingrediënten toegevoegd. AH heeft een tijd gebak verkocht met op het etiket poëtisch bedoelde aanprijzingen die mij misselijk maakten. Voorbeeld: “Overdadige wellust van crème onder een hagel van knapperige hazelnoot” of: “uitdagende verleiding, ondeugend fris als een citroen en zachtzoet als een appel”. Ik heb om die reden jarenlang geen gebak van AH kunnen kopen. Ik geloof dat zich meer mensen hieraan stoorden, ik zag onlangs ineens weer gewone etiketten met alleen de naam van het gebak.

  7. groninganus zegt:

    Gewoon sterk terugkomen, de volgende keer. Er zit niets anders op. Je kunt het!

  8. Ach, het is maar tijdelijk, volgend jaar kun je er weer volop tegenaan.

  9. fialas zegt:

    Stoffig landschap hoor.

Geef een reactie

