Brussel

In Brussel is altijd wat te doen. P was er maandag voor een vergadering in een Europese commissie-gebouw en hij stuitte er op een hoop tractors en op prikkeldraadversperringen. Met een badge mocht je langs die versperringen maar zo’n badge had hij niet dus hij moest  omlopen. In de ochtend was het nog rustig maar er werd op straat al wel flink alcohol ingenomen dus je kon verwachten dat het een spetterend feest zou worden.

hooikanon

Twee en een halve week geleden waren we ook al in Brussel, toen was er ook feest. Bij een avondwandeling door de stad stuitten we in het centrum op een heftig muziekfestival, maar omdat we eigenlijk aan het verhuizen waren en de wandeling dus als ontspanning bedoeld was hebben we een omtrekkende beweging gemaakt. We hadden er een paar vermoeiende dagen op zitten. Huis leeggehaald en schoongemaakt, met een vrachtwagentje van Gent naar Brussel gereden, in files gestaan en ons door smalle steile straatjes gewurmd (wat een heuvels heeft die stad zeg, nooit geweten!), uitgeladen, ingeruimd, kat geïnstalleerd en tenslotte  ook nog naar Ikea Anderlecht gereden voor aanvulling van het meubilair want  E had er net een boedelscheiding op zitten. De volgende dag hebben we in haar appartement in St. Gilles (nabij station Brussel-zuid) in alle rust de meubels gemonteerd, ons totaal niet bewust van het feit dat  op korte afstand ene Ayoub met een tas vol wapens in de trein stapte. We hoorden dat allemaal pas toen we zondagavond weer thuis waren.
Kortom als wij naar Brussel gaan gebeuren er achter onze rug dingen waar de kranten mee vol staan. Oppassen dus, maar ik wil binnenkort wel graag een keer terug, gewoon voor de gezelligheid. Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden naar die levendige stad.

Dit bericht werd geplaatst in drama, familie, nieuws, reizen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Brussel

  1. Hendrika zegt:

    Ahhh, weer een vakantieadresje in een andere stad 🙂

  2. sjoerd zegt:

    Brussel is een hele mooie stad… als je de weg weet.

  3. Ik hoor het alweer, met al die heuvels is het geen stad voor mij. 🙂

  4. riakristelijn zegt:

    Zo kom je nog eens ergens. Lang geleden waren wij ook eens in Brussel, een mooie stad, maar of hij bruist weet ik niet hoor. Eerst maar even bijkomen van het verhuizen. Jammer weer zo’n boedelscheiding. ..

  5. Jetskefotografie zegt:

    Boedelscheiding… dat klinkt niet leuk.
    Lijkt me wel leuk zo’n adresje erbij. Jammer dat je geen 5 dochters hebt. Hoewel, al die keren verhuizen. 😉
    Brussel ligt wel mooi centraal wat betreft Zuid Europa.

    • aargh zegt:

      Het ligt er in elk geval een stuk dichterbij. En je kunt vanuit Brussel ook gewoon even een middagje naar Parijs. Maar vooreerst is er in de stad zelf nog genoeg te ontdekken.

  6. groninganus zegt:

    Prachtige foto van dat hooikanon – deze zou maar zo een zilveren camera op kunnen leveren!

    • aargh zegt:

      Het erge is dat ik hem gejat heb. Geheel tegen mijn gewoonte, ik gebruik hoogstzelden foto’s van anderen. Deze vond ik zo leuk, ik kwam hem ronddwalend op internet tegen en heb hem opgeslagen maar kon naderhand niet meer terugvinden waar ik hem vandaan had. Volgens mij is het een still uit een filmpje.

Geef een reactie

