Een beetje verkoeling

Gisteren las ik in de krant een aanbeveling om met dit weer lekker boeken te lezen met beschrijvingen van (akelig) koud weer. Als dat helpt dan kan ik jullie vast ook van dienst zijn.

Anderhalve week geleden klommen we naar een hoogte van ruim 3100 meter. Halverwege begon er iets hagelachtigs te vallen, langzamerhand veranderde dat in sneeuw. Het Madritschjoch, waarheen we op weg waren, bleef -ook tijdens de sneeuwbuien- in de verte steeds redelijk zichtbaar dus we klommen, puffend vanwege de hoogte, gewoon verder. Langs sneeuwvelden, ijspegelorgels en af en toe over plakken ijs.

IMG_9162Toen we boven kwamen bleek dat die leuke wattenplukjes die we uit de verte over het randje hadden zien zweven eigenlijk een soort sneeuwstormpjes waren. Het was moeilijk om jezelf daar staande te houden en ik vreesde dat mijn neus en wangen er af zouden vriezen dan wel waaien, (de rest was heel goed ingepakt) maar ik heb desondanks een halve minuut de elementen getrotseerd om jullie nu een heerlijk verkoelend filmpje te kunnen serveren.

Let vooral op de broek van P, en ook op dat leuke stapje aan het einde om zijn evenwicht te bewaren.

Dit bericht werd geplaatst in natuur, Uncategorized, vakantie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Een beetje verkoeling

  1. riakristelijn zegt:

    Brrrr… Gelukt hoor, ik krijg het er koud van 😉
    Wel stoer hoor en weer heel thuis 🙂

  2. Hendrika zegt:

    Ik heb kippenvel, gelukt! 🙂

  3. Irene zegt:

    Heremijntijd. Siberisch. Ja dat helpt heel goed, voor luitjes die zojuist terug zijn van het hooibalen stapelen bij 34 graden in de brandende zon en er dadelijk weer op uit moeten om ze te laden. En daarna nog lossen. Ik neem dat filmpje mee het hooiland in.

  4. fialas zegt:

    ongelooflijk mooi, en het helpt zeker; zelf ik heb ik ook een truukje, terwijl in Gronsveld de kraaien van de kerktoren vallen heb ik op mijn buroblad foto gezet van dezelfde kerk, maar bedekt met een dikke laag sneeuw.

  5. Wat een avontuur, en wat een heerlijk filmpje!
    Het koelingseffect is er zeker, maar met nog een paar dagen warmte voor de deur zou ik graag nog een vervolg zien. 🙂

  6. sjoerd zegt:

    Haha, ik zit hier in een heerlijke met airco gekoelde ruimte…. Je zou daar zo maar uit je broek waaien.

  7. groninganus zegt:

    Brrrr, ik ga maar gauw naar buiten, beetje opwarmen. 🙂

  8. Jetskefotografie zegt:

    Kippenvel is niet gelukt daarvoor moet ik verdrietig nieuws horen.
    Ik vind het wel moedig om een dergelijk avontuur te ondernemen. Hij waait inderdaad bijna uit zijn broek. Doen jullie een dergelijke wandeling met z’n tweeën, is het ook gevaarlijk?

    • aargh zegt:

      Wij lopen altijd met z’n tweeën. Deze wandeling was, wat betreft de veiligheid op het randje, het stuk net onder de pas was behalve ijzig ook erg steil en de grote plakken leisteen die er overal los lagen schoven nogal makkelijk weg. Maar bij een eventuele val zouden we ons hebben kunnen bezeren en een stuk wegglijden, niet echt diep vallen. We zoeken het gevaar niet op. P heeft hoogtevrees en durft soms niet verder als je diep kunt kijken, maar vreemd genoeg heeft hij met situaties die ik gevaarlijker inschat minder moeite.

  9. Margo zegt:

    Waar halen jullie die bergen ineens vandaan? 😉 Jullie zoeken wel onherbergzame oorden op zeg, beetje masochistisch? 😉 inmiddels is het niet meer zo warm, maar ik krijg het wel koud van de aanblik van al die ellende!

Geef een reactie

