Steunaankopen

Nou dat was op het nippertje maar V&D is gered, vanmiddag ben ik er door de regen heen gefietst om steunaankopen te doen. Ik kom er sinds lang alleen nog voor La Place, maar nu voelde ik mij toch verplicht om iets voor dit bedrijf te doen. V&D  staat voor mij nog altijd voor pure betrouwbare keurige degelijkheid, voor de lunchroom met ‘kindercomplet’, de speelgoedafdeling met apenorkest, de Johfraposters voor onze tienerkamers, de schoolcampus met Rijam-agenda’s en voor de jaarlijkse lp-uitverkoop waar een groot deel van mijn platencollectie vandaan kwam, V&D hoort net zo bij mijn wortels als  hagelslag, Annie Schmidt en zwarte Piet en die zaak dreigde nu zomaar even te verdwijnen. Tijd voor actie!

Het was nog bijna mislukt. Nadat ik verdwaasd en klam van de opvliegers, met ook nog een argwanend loerende  beveiligingsman achter me aan een tijdje over de kledingafdeling had rondgezworven was ik bijna onverrichterzake naar buiten gegaan, gelukkig herinnerde ik me de kelder.

Taggart

 

In de halflege DVD-rekken vond ik nog een aantal doosjes van de Taggart-serie. Altijd fijn vanwege de Schotse troosteloosheid en het heerlijke accent. Ik heb alles gekocht wat er nog lag.

’s Avonds las ik het nieuws op internet, V&D mag nog een tijdje door.

Dit bericht werd geplaatst in leed, nieuws, sentimenteel, verbeter de wereld en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Steunaankopen

  1. riakristelijn zegt:

    Ja, ik vind het ook fijn, al is mijn band niet zo sterk als die van jou gewoon omdat er hier in de buurt geen vend is.

  2. Hendrika zegt:

    Poeh, dat was op het nippertje ;-).

  3. Ruud zegt:

    V&D is natuurlijk niet trendy, maar ik houd helemaal niet van trendy winkels. Ik heb bij V&D net een nieuw overhemd gekocht, het derde al dit jaar. Waar zou ik overhemden moeten kopen als V&D er niet zou zijn, ze hebben nergens zoveel keus. Er loopt vaak wel een beetje duf personeel rond, maar ja, dat moet toch ergens werken en het komt als V&D failliet gaat natuurlijk nooit meer aan de slag. La Place is prima om even iets te nemen, als je tenminste geen koffie of thee wilt, want bij de kassa met koffie en thee staat altijd een rij als ik er ben. De namaak-la Place bij de Hema in Groningen heeft het beter voor elkaar, daar mag je zelf je warme dranken inschenken. Nou ja, niet inschenken maar tappen, het komt tegenwoordig altijd uit een soort automaat.

  4. Thérèse zegt:

    Ach ja, V & D, ik kom er eigenlijk nooit meer. Zoon M. kocht er ook altijd zijn overhemden, maar nu niet meer, geloof ik. IK heb er ook wel dierbare herinneringen aan, bijvoorbeeld ik ging er met mijn moeder altijd een koffie-complet gebruiken. Eigenlijk was vooral mijn moeder er het meest dol op: met koekjes, een taartje, een bonbonnetje of 2 en nog wat lekkere dingen. Ik heb er ook nare herinneringen aan, maar ik zal de feestelijke stemming hier niet verstoren.
    Goed werk van jou, Aargh!

  5. groninganus zegt:

    Ach, een apenorkest. Het laatste apenorkest van alle Nederlandse warenhuizen is net gestolen te Assen: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/aapjeskast-gestolen-uit-warenhuis-vanderveen-assen (met filmpje.)

  6. sjoerd zegt:

    Ik ben er in het weekend een afwasborstel rijker geworden… Meer vond ik er niet, het was de laatste.

  7. Van mij kunnen ze niet bestaan. Alhoewel we er een voordelig galakostuum voor onze zoon hebben weggehaald. Als ik terugdenk aan de prijs dan kon het ook niet uit.

  8. Margo zegt:

    Vroeger was het leuk bij V&D winkelen, ze hadden toen zelfs meubels. En heel veel op schrijfgereedschap, en leuke dingetjes voor het huishouden. Niet te vergeten, boeken en platen. Tegenwoordig is het me te groot, die warenhuizen. Opvliegers heb ik niet meer, maar mijn thermostaat schijnt chronisch ontregeld, loop ik ’s winters in zo’n grote zaak met jas aan, duurt het een poos voor ik weer naar buiten de frisse lucht in kan vluchten. Ik koop het liefst online, ik voel me schuldig dat de winkels dat dankzij types als ik failliet gaan….

  9. maria zegt:

    Ik ben je dankbaar voor deze reddingsactie!
    ‘k Was even het apenorkest vergeten, in Gouda speelden de apen een andere deun dan in het filmpje.

  10. L zegt:

    Ik slaag er vaak wat kleding betreft, vreemd genoeg. En ja, die apenorkestjes! 🙂

  11. Paul zegt:

    Fijn dat je de winkelketen hebt gered! Ik moet eerlijk bekennen dat de V&D een winkel is waar ik naar binnen loop als ik iets nergens anders kan vinden. En meestal slaag ik bij de V&D dan ook niet. Dus ik ga de winkel niet echt missen.

Geef een reactie

