Drie gezusters, het gas en een plafond

Het jaar loopt ten einde en alsof het lot ons wilde helpen om nog even snel wat losse eindjes netjes af te werken liep ineens alles mee. Ik zal het allemaal even kort vertellen, dat is meteen een manier om hier ook weer een beetje op gang te komen.
Onze oudste (M) haalde in Duitsland haar rijbewijs, dat zat er al een tijdje aan te komen maar door haar verhuizing naar Freiburg en alle drukte daarvoor en daarna werd het even wat ingewikkelder. Het theorie-examen had ze al in Marburg gedaan en daar moest ze ook weer heen  voor haar praktijkexamen, dat was spannend en het ging ook niet meteen de eerste keer goed. Wéér dat hele eind heen en weer! Maar nu heeft ze haar rijbewijs, en haar Duitse vriend …(dat wisten jullie nog niet geloof ik, maar sinds een maand of acht heeft ze verkering, wat zeg ik, ze woont zelfs samen met een vriendelijke degelijke Duitser, afkomstig uit de voormalige DDR zelfs en hij loopt ook nog marathons wat vind je me daarvan) …heeft een autootje waarmee ze nu heerlijk door de heuvels rond Freiburg kan gaan rijden.
R, de middelste, zorgde ook voor een grote verrassing. Nadat ze met de hete adem van het UWV in haar nek enkele echt heel lullige, slechtbetaalde en ook nog behoorlijk stressige uitzendbaantjes had gehad kreeg ze deze week bijna terloops een prima vaste baan in haar schoot geworpen. Afwisselend en verantwoordelijk werk bij een mensvriendelijk bedrijf met  leuke collega’s en voor een zeer behoorlijk inkomen. Er was en sollicitatieprocedure geweest waar R helemaal niet bij betrokken was,  tweehonderd brieven en acht gesprekken, overleg, het hele gedoe, en toen  had men van het UWV het CV van R gekregen en hebben ze haar ook nog maar voor een gesprek uitgenodigd. Ze had zelf geen flauw benul op wat voor baan ze solliciteerde, maar ze werd pardoes aangenomen. R was er zelf zo verbluft over dat ze in eerste instantie niet eens meteen ja zei, ze moest er nog even over nadenken. Of van de schrik bekomen denk ik, het malle kind. Maar het contract is getekend en moeder is blij, dat is toch weer een hele zorg minder.
De jongste is gewoon lekker bezig, ze heeft het naar haar zin bij de studie in Gent. Maar zij werd ook nog even verrast. De Universiteit van Leiden had haar ineens pontificaal in een wervende facebookpost gezet. Zonder dat ze daar wisten wie het meisje op de vensterbank was, de foto hadden ze gegoogled, die kwam van mijn weblog. Ik kreeg er wel een mailtje over maar dat zag ik pas later. Het is ook een mooie foto, ze mogen hem best gebruiken en hij zit daar nu dus in het foto-archief.
Nou, tot zo ver de eindejaarsverrassingen.
Zelf doe ik ook nog wel eens wat nuttigs. Deze week heb ik na jaren dan toch weer eens echt ouderwets gedemonstreerd, vanwege het aardgas. Dat hoef ik verder niet uit te leggen denk ik. Het was een fakkeloptocht. Nu houd ik helemaal niet van fakkels, mijn nekharen gaan zelfs een beetje rechtop staan van fakkels, ik vind ze agressief en melodramatisch en ze stinken bovendien. Maar voor de goede zaak wil ik mijn principes heel af en toe wel opzij zetten. We hebben dus door Groningen gelopen met die fakkels en het was toch best een mooi gezicht en alles ging heel vreedzaam, ondanks mijn nekharen.

plafonstationVoor de kleur krijgen jullie ook nog een plaatje, want dat was een andere activiteit deze week: ik heb eens wat foto’s gemaakt op het station. En dit is dan het plafond van onze stationshal. Mooi he? Zo’n plafond zie je niet vaak. Je kunt erop klikken als je het beter wil zien. Onder in beeld piept ook nog het topje van de reusachtige nepkerstboom in beeld.

Dit bericht werd geplaatst in de jeugd van tegenwoordig, Duitsland, familie, groningen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Drie gezusters, het gas en een plafond

  1. riakristelijn zegt:

    Wat fijn allemaal. Als het met de dochters goed gaat gaat het met moeders ook goed. Tenminste zo werkt dat bij mij. Het is een prachtig plafond! En dat gas moeten ze maar afsluiten, stop erop! 🙂

  2. Hendrika zegt:

    Hè, wat een gelukkig blog -op de fakkeloptocht na dan, het klinkt als een sprookje ;-). En de stationshal is gewoon mooi, daar kun je niet zo aan voorbijlopen. Waren alle stationshallen maar zo mooi!

  3. Even afgezien van de ellende die dat gas allemaal nog kan veroorzaken, moet je wel wel met een lekker tevreden gevoel het nieuwe jaar tegemoet gaan, lijkt me zo.
    Van dat plafond van het station heb ik ook ooit nog eens wat foto’s gemaakt, ik kan me niet herinneren dat het toen (dat moet begin jaren 90 zijn geweest) ook al zo kleurrijk was.

    • aargh zegt:

      De stationshal is in de zestiger jaren ‘gemoderniseerd’, dwz verlaagd plafonnetje erin en zo. Aan het einde van de vorige eeuw is de hal gerestaureerd. Toen jij er was zag het er dus inderdaad heel anders uit. Ik weet niet eens meer hoe het precies was, heb jij die foto’s nog?

  4. Jetskefotografie zegt:

    Wat mooi dat de dochters mooie dingen hebben behaald. Dat van die verkering had je volgens mij al een keer geschreven. Met name de combinatie met marathons kwam me bekend voor.
    Dat is wel een hele mooie stationshal.
    De fakkeloptocht was nodig. Reken maar niet dat er onder het torentje zoveel gas wordt gewonnen met alle gevolgen van dien, afgezien dan dat er geen gas zit onder het torentje.

  5. sjoerd zegt:

    Toch wel fijn als alles keurig op zijn plaats valt zo vlak voor de kerst. Dat wordt dan een geweldige jaarafsluiting met veel gerommel… eh, geknal. Ik zou daar voorzichtig zijn met al dat gas.

  6. Rob Alberts zegt:

    Goed nieuws!

    Ik wens jou en je Familie Fijne Feestdagen!

    Vriendelijke groet,

  7. Anoniem zegt:

    Ha, eind goed al goed, en straks natuurlijk ook weer een heel goed begin gewenst.

  8. Paul zegt:

    Dat zijn mooie dingen om het jaar mee af te sluiten! Ik wens je nog een goed uiteinde toe.

  9. Thérèse zegt:

    Aargh, wat een gelukkige tijdingen allemaal!!! Prachtig station en goed van je die fakkeldemonstratie.

  10. L zegt:

    Uithuizige typjes die dochters van jou zeg, het lijkt het kroost van mijn vriendin wel!

Geef een reactie

