Tip

Vanmiddag heb ik bij de Action een waterpomptang aangeschaft om diepgewortelde zaailingen van de esdoorn mee uit de grond te trekken, en zodoende mijn handen een beetje te sparen. Ik liep al een tijd rond met dat plan, elke keer als ik al die zaailingen zag dacht ik aan zo’n tang.

Het werkt fantastisch!

Dit bericht werd geplaatst in handig, tevreden, tuin. Bookmark de permalink .

18 reacties op Tip

  1. Rob Alberts zegt:

    Wie niet sterk is moet slim wezen.
    Leuk bedacht.
    Vriendelijke groet,

  2. riakristelijn zegt:

    Nou, dat ga ik dan ook maar eens proberen 🙂

  3. Hier moet binnenkort een druivenstam met wortel en al uit de grond gehaald worden …
    Je mag best eens langskomen met die tang … 🙂

  4. Thérèse zegt:

    Ja, dan ga ik proberen dat akelig bodembedekkend spul eruit te trekken. Dank voor de tip.

    • aargh zegt:

      Bodembedekkers wortelen niet diep, die kunnen prima met een gewone schoffel of onkruidstekertje weggehaald worden, esdoornwortels die gaan recht naar beneden dus die zitten echt muurvast.

  5. sjoerd zegt:

    Volgens mij heeft iedereen toch wel een waterpomptang…

  6. groninganus zegt:

    Gelieve elke Willem in dit lied te vervangen door Aargh: http://youtu.be/ffdzmZDWvRY

    • aargh zegt:

      Combinatietang heb ik ook even overwogen, die is goedkoper en iets handzamer, maar ook korter (dus dieper bukken) en heeft het risico dat je de esdoorn afknipt ipv uittrekt.

  7. Margo zegt:

    Wij zagen ze af en smeren ze met een of ander giftig goedje in opdat ze niet meer uitlopen.

  8. Margo zegt:

    Hmm, een herinnering, hoe het niet te doen. Uit onze voortuin, laaaang geleden, moest een fluweeboom verwijderd worden. De wortelstronk dacht mijn ex echtgenoot er met de auto uit te trekken. Een kabel aan de stronk, ander eind aan de trekhaak van de auto (een Citroen CX Break), en maar gas geven. Een enorme rookwolk was het resultaat. En een kapotte motor. En een stronk die er nog in zat. Maar hoe we dat met een waterpomptang hadden moeten doen zie ik ook niet eigenlijk. Heb je er foto’s van gemaakt?

    • aargh zegt:

      Mijn zaailingen zijn een maar halve meter hoog, daar valt nog niks aan te zagen maar de wortels van die dingen zitten wel enorm vast. Gif gebruik ik echt helemaal nooit.
      Een fluweelboom laten verdwijnen is een kwestie van lange adem, steeds alle uitlopers weghalen, dan verdwijnt hij op den duur echt helemaal. Ik heb nu een halfdode fluweelboom die als klimrek dient voor een wilde roos, ook best leuk.

  9. Jetskefotografie zegt:

    Een goede tip, die houden we erin.
    Mocht je de waterpomptang van P niet gebruiken?
    Wel oppassen dat de tang niet los schiet van de zaailing en dan tegen je kaak aanschiet.

    • aargh zegt:

      Nee dat gebeurt me alleen met houten palen 😉 .
      Dat ik de officiële tang uit de kist liever niet gebruik is omdat ik nog wel eens tuingereedschap vergeet of kwijtraak, dat vind ik dan na een jaar compleet verroest terug.

  10. klaproos zegt:

    wat een slimme “action ” van je 🙂 geweldig ik zal dat ook eens gaan doen:-)
    dank voor de gouden tip

Geef een reactie

