Oktobervakantie

Een beetje heen en weer vliegen naar Mallorca voor een hardloopfestijn, dat is zelfs ons te gortig. Daar hebben wij iets op gevonden: we maakten er een uitgebreide oktobervakantie van, met hardlopen vooraf.
Mallorca is mooi, dat had ik al wel eens gehoord. Ik wist ook dat er veel wandelpaden zijn (wat we  aan de populariteit van het eiland bij de Duitsers te danken hebben denk ik, zonder Wanderwege geen vakantie) en die zijn er inderdaad. Ik heb zelden zoveel prachtige en goed onderhouden wandelpaden gezien. Soms worden ze als het ware tegen de rotsen aangeplakt of zelfs erin uitgehakt.

IMG_7985IMG_7945

Maar soms laten ze de boel ook maar de boel, zoek het maar uit. De Torrent de Pareis is in het natte jaargetijde een ruige bergbeek, nu stonden er alleen hier en daar plassen. Het ‘pad’ voert door een nauwe kloof vol hindernissen en als je er niet overheen komt dan ga je maar terug.

IMG_7863IMG_7855IMG_7865IMG_7870

Die laatste viel al aardig tegen, de stenen waren spiegelglad van alle klauteraars die ons voorgingen. We zijn niet veel verder gegaan.

Er is ook een hoop lieflijke natuur die geschikt is voor mensen op slippers of met hoogtevrees. Zoals stille baaien met enorme kussens, bijna kliffen, van aangespoeld zeegras. En in het vochtige zand iets verderop vonden we bloemen die los op de grond leken te liggen: wilde saffraan.

IMG_7925IMG_7909

Uitzichten heeft men daar in allerlei soorten en kleuren.IMG_8031IMG_7712

En dan heb je ook hier weer leuke dieren, bijvoorbeeld een geit die graag op de foto wilde en een kat die vlak daaronder lag te pitten in een lege bloembak. Op het moment van afdrukken moest er net heel nodig gegaapt worden.

IMG_7755IMG_7766

Ook erg mooi is de oude binnenstad van Palma, die opvalt omdat er vooral woonhuizen staan. Heel vreemd. Geen winkeltjes en toeristengedoe in de oude stad maar gewoon huizen. Doordat de straatjes meestal smal zijn houden de huizen elkaar in de schaduw, bij de iets bredere straten zorgen hoge platanen voor koelte. Daarbij hebben veel huizen beschaduwde binnenplaatsen met trapjes en dakjes en poorten, en overal planten in potten. Volgens mij kun je daar best lekker wonen.

IMG_7623IMG_7625

Alle foto’s worden groter als je erop klikt.

Dit bericht werd geplaatst in natuur, vakantie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Oktobervakantie

  1. groninganus zegt:

    Als katten tegen je gapen wil dat zeggen dat ze er geen bezwaar tegen hebben dat je dichterbij komt.

    Kan je tegen P. zeggen dat hij geen moppen moet vertellen als je tussen twee rotsen ingeklemd zit? 🙂

    • aargh zegt:

      Er was nog een foto, daar stond ik een beetje zorgelijk te kijken waar ik me aan kon vasthouden. Eigenlijk leuker, maar daar was de achtergrond iets minder scherp. Dat lachje hier was waarschijnlijk van opluchting toen het me gelukt was erbovenop te klimmen.
      P weet dat hij onder geen beding grappig mag zijn op heikele momenten.

  2. Christina zegt:

    Wat vroeg die geit voor die foto? Die is wonderschoon!
    (en plaatje nummer 4 heeft een foute link, naar de vergroting van nummer 3)

  3. sjoerd zegt:

    Dat is een prima idee, koppel er gewoon een vakantie aan vast. Daar moet je dan wel de tijd voor hebben…

  4. Margo zegt:

    Dat ziet er geweldig uit! Morgen de fotos even groot bekijken!

  5. riakristelijn zegt:

    Prachtige fotos! Bij de eerste word ik hier op de bank al duizelig, stoer hoor!

  6. Prachtige foto’s, vooral de eerste twee en de vier foto’s in die kloof zijn indrukwekkend, maar tevens duizelingwekkend. Ik denk, dat ik me daar maar het best wat op het strand en bij die mooie bloemetjes op zou kunnen houden..

  7. Jetskefotografie zegt:

    Die wandelingen doe ik je niet na, dat geklauter over rotsblokken. Ben je er wel van bewust dat je geen twintig meer bent bij het uithalen van dergelijke capriolen? 😉
    Ik heb net tegen mijn eega gezegd, Mallorca is een aanrader.
    En hoe ging het hardlopen, toch wel over horizontale geplaveide wegen?

    • aargh zegt:

      De oude binnenstad van Palma is een beetje heuvelig, niet echt plat, maar wel netjes geplaveid. Voornaamste probleem was de warmte, wat dat betreft kun je beter hier lopen. Maar het is toch een bijzondere ervaring en de vakantie erna was natuurlijk heerlijk. Inderdaad een aanrader.

  8. Thérèse zegt:

    Aarghje, dat je heelhuids bent teruggekeerd. Schrokken jouw kinderen hier niet van of zijn dat ook zulke stoere figuren? Ik vind het doodeng.
    Wel houd ik Mallorca in mijn hoofd, maar dan beneden, hè. Ik heb vreselijke hoogtevrees. Prachtige foto’s, dat wel hoor!

  9. Emigrant zegt:

    Hola, daar zou je zomaar naar beneden kunnen vallen. Is dat in de EU? Er staat niet eens een bordje bij!

    • aargh zegt:

      Wat erger is: er dreigt ook nog gevaar van boven, af en toe vallen er geiten naar beneden. Ik zag wel een groep mensen met helmpjes, maar die waren niet verplicht.

  10. Paul zegt:

    Prachtige foto’s. Mallorca ziet er prachtig uit!

Geef een reactie

