weer eens een schat

Kijk toch eens wat ik vond onder een bloempot. De zon liet deze juweeltjes fonkelen, ik heb ze even op een tegel gelegd zodat ze beter te zien zijn. Er zit nog wat aarde aan maar dat hoort bij pas opgegraven schatten.

IMG_7396Wie de rechtmatige eigenaar is weet ik niet, ik heb hier in elk geval  huisjesslakken, bruine naaktslakken en tijgerslakken in overvloed. Ik leg ze maar niet terug onder de pot, de mezen zullen er wel raad mee weten.

NB Foto’s staan hier altijd vrij klein afgebeeld. Om de eieren in volle glorie te bewonderen kun je even op de foto klikken. Nog een keer klikken en de foto is maximaal. 

Dit bericht werd geplaatst in natuur, tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op weer eens een schat

  1. sjoerd zegt:

    Gewoon de natuur zijn gang laten gaan…

  2. fialas zegt:

    ach wat mooi, ik had een plomp in mijn vijver, de wortelstokken werden veel te groot, maar onder het blad zaten altijd eieren van de waterslak, prachtig transparant, net bergkristal. Waterslakken houden ook nog je vijver schoon.

  3. riakristelijn zegt:

    Prachtig! Ik heb ze nog nooit gezien.

  4. Irene zegt:

    Paarlen voor de mezen, de boffers.

  5. Margo zegt:

    Zijn dat eitjes van slakken?? Nog nooit gezien! Hoe groot zijn ze ongeveer? Dat kan ik moeilijk zien van de foto.

  6. Wat een mooie verrassing, dit heb ik ook nog nooit gezien. Heel bijzonder!

  7. Henriette zegt:

    Dit wil ik ook op de foto hebben, maar tot nu toe spot ik alleen de ouders.

  8. De grote foto is een goed idee. Het is een juweeltje van een schat en foto.

  9. Thérèse zegt:

    Wat ontzettend mooi en wat leuk dat je hem heel groot kunt zien.

Geef een reactie

