Een knal

Het noorden is weer opgeschrikt door een knal. Veel mensen dachten dat het een aardbeving was maar het KNMI heeft geen trillingen gemeten. De NOS grapte dat het misschien wel een emo-beving was, je weet toch maar nooit met die rare Groningers. Inmiddels weten we dat er echt wat aan de hand was: het gebeurde ergens boven Ameland en het was een ‘Akoestische Knal’. Alle kranten en nieuwssites melden het: geen beving maar een Akoestische Knal. De artikeltjes werden meestal  geïllustreerd met een alles verduidelijkende foto van een seismograaf.

Ja ja, zo zo, poe hee, een akoestische knal. Dit lijkt me een goede kandidaat voor de rijtjes die men maakt aan het einde van het jaar.
Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar volgens mij is  akoestische knal een joekel van een pleonasme en verder weten we nog niks.
Ik heb hem trouwens niet gehoord dus ik zou haast gaan twijfelen of die knal wel zo akoestisch was. Maar het woord emo-beving zul je mij niet horen gebruiken, voor je het weet staat dat ook weer in zo’n rijtje.

Dit bericht werd geplaatst in groningen, ontevreden en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Een knal

  1. Irene zegt:

    Die hebben wij hier zo vaak. Als Groningen nu eens een niet-akoestische knal had gehad, dan kwam ik ernaar kijken 😉

  2. Thérèse zegt:

    Een audio-knal als het ware… en (hihi) stonk hij ook een beetje? Vermeldde de krant dat ook misschien?

  3. fialas zegt:

    in mijn tijd Geleen waren dat de Britse straaljagers van de basis Asenray.

  4. Volgens mij was het gewoon een geplande afleidingsmanoeuvre van Hennis om Kamp vandaag uit de wind te houden. Ja, ze heeft het druk met dergelijke acties, want vandaag sprong ze alweer in de bres voor Plasterk …

  5. Gelukkig maar. Het wordt pas eng bij een Zichtbare Knal.

  6. groninganus zegt:

    Hoorde vandaag het gerucht dat het een nieuw, zeer geheim supertoestel van onze vrienden de Amerikanen was, die wel 3 mach kon vliegen. Feit is dat ze met F 16’s boven zee avondoefeningen aan het houden zijn.

    • aargh zegt:

      Aha, iets geheims, het kon ook haast niet anders. Ik vond het al zo merkwaardig dat in eerste instantie werd ontkend dat het een straaljager was, terwijl dat natuurlijk al meteen bekend moet zijn geweest. Dom hoor, wie gaat er nu akoestisch knallen als hij met een geheim bezig is!

  7. sjoerd zegt:

    Goh, een akoestische knal, maak er maar wat van zou ik zo zeggen.

  8. Een flinke knal dus, al heb ik hier niets gehoord hoor 😉

  9. Ximaar zegt:

    Als er akoestische knallen bestaan, dan zullen er ook wel koestische knal zijn. Op het internet vond ik ze nog niet.

  10. En dat bevestigt maar weer dat “Er niets boven Groningen gaat”. Ook al speelde het zich af boven Friesland.

Geef een reactie

