Harry

Droevig nieuws, Harry van de overkant is er niet meer.
Het lijkt wat overdreven om ontdaan te zijn over de dood van een kat die de onze niet was, die bovendien maar een jaar of drie is geworden, maar het was zo’n leuk  beest!

 

IMG_2700

Ik weet nog goed dat ik hem de eerste keer zag. Hij stond voor het raam naar binnen te kijken met een zeer dringende blik. Wat wil die malle kat, dacht ik. Daar zou ik snel achter komen, als Jopie Harry voor het raam zag draafde hij meteen naar de deur, als hij buiten kwam vielen die twee elkaar meteen in de armen en rolden ze samen over de vlonder.

IMG_2770
Ze hapten in elkaars bont en schopten elkaar vriendschappelijk met de achterpoten, en dan nam Jopie Harry op een gegeven moment in de houdgreep om even rondig zijn oren te wassen. Harry vond dat heerlijk. In het begin was hij nog een jong katje maar toen Harry allang groter was dan Jopie bleef dat zo, Jopie waste Harry, nooit andersom. En daarna gingen ze samen door de bosjes sluipen, of achter elkaar aan rennen door het gras, of samen naar een poes aan de overkant van de sloot kijken.

Soms waren we ze allebei een hele middag kwijt, dat kon je ze in innige omarming vinden in het hooi onder het bankje naast het huis.

IMG_3754

Hij kwam ook vaak gezellig bij mij zitten als ik buiten bezig was, ik gaf hem dan wel eens een uitgetrokken valeriaanplantje. Geen kat die zo verzot was op valeriaan als hij,  hij kwijlde, likte, rolde met het plantje tussen zijn poten, ik heb wel gezien dat hij scheel van genot van de vlonder rolde, of in een waterschaal voor de vogels.

IMG_3740
IMG_2759
Ik moest wel voor hem oppassen, als de deur openstond probeerde hij altijd naar binnen te glippen. Vaak trof ik hem, als ik uit de tuin kwam, snurkend aan op de bank, of met zijn vriendje op de schapenvacht. Dan zette ik hem maar weer buiten want de overburen zagen hem ook graag. Als ik hem even knuffelde voor ik hem voor de deur buiten zette dan rook ik dat hij thuis ook goed geknuffeld werd, hij rook altijd naar cosmetica.

IMG_3771

Gisteren belde de overbuurvrouw aan. Ik zou deze maand een paar dagen voor Harry zorgen als de overburen weg waren, maar het is niet meer nodig, Harry is onlangs op de Peizerweg overreden.
De overbuurvrouw heeft Jopie nog een paar keer bij haar deur zien staan, wachtend op zijn vriendje.
Harry jongen, je wordt gemist

 

 

Dit bericht werd geplaatst in katten, leed. Bookmark de permalink .

14 reacties op Harry

  1. Och wat triest… En wat een prachtig beest was het. Je heb in elk geval mooie foto,s maar ja, daar heeft Jopie geen boodschap aan…

  2. Hendrika zegt:

    Bijzonder deze kameraadschap tussen 2 katten. Dat #@$&%verkeer ook :-(.

  3. fialas zegt:

    wat vreselijk! en wat zonde van dat prachtige leuke beest, en van die unieke kattenvriendschap.

  4. Laurent zegt:

    Och wat naar…

  5. Irene zegt:

    Ach zucht. Wat een mooie kat. Stomme auto’s.

  6. Thérèse zegt:

    Ach en pas drie jaar. Wat zielig, ook voor Jopie natuurlijk. En dan zo mooi: waarschijnlijk een blauwe Rus. Wat triest.

  7. groninganus zegt:

    Ik schrik een beetje extra van zo’n doodsbericht, maar dat zul je begrijpen. Mooie kat was dat. zonde dat-ie weg is.

  8. Mies zegt:

    Sterkte, Jopie en Aarg! 😦

  9. sjoerd zegt:

    Goh, dat is minder, ook al is het niet je eigen kat, je kende hem toch goed.

  10. Margo zegt:

    Aggut! Wat triest en wat zonde, zo’n leuke, mooie en grappige kat! Wat zal Jopie ‘m missen! 😦

  11. Ach, wat een sneu verhaal is dit nu weer. Kijkend naar de mooie foto’s van Harry die je verhaal begeleiden, kan het niet anders of hij moet allerwegen worden gemist. Heel jammer van die prachtige muisgrijze kat.

  12. lien zegt:

    Wat een triest einde van een leuk kattenleven! Hij zal zeker worden gemist. Je hebt er een mooi ‘ in memoriam’ van gemaakt.

  13. Jetskefotografie zegt:

    Dat is een sneu verhaal. Triest einde van een jonge kat.
    Bijzonder dat twee katten uit verschillende huizen zo goed met elkaar overweg konden.

Geef een reactie

