Een grondig begin

images
Gisteren heb ik een nieuwjaarsduik gedaan op de Vismarkt. Het ging vanzelf, je kent het waarschijnlijk wel:  Fiets, regen,  stoeprandje, Klets!

Met mijn nieuwe jas aan natuurlijk.
Zonde, maar ik heb weer drie dingen geleerd:

1. Als ik op straat neerkwak begin ik om een of andere reden automatisch
in het Engels te praten tegen hulpvaardig toesnellende mensen.
2. Tussen de stenen waarmee de Groningse Vismarkt is geplaveid bevindt zich een onwaarschijnlijk grote hoeveelheid heel zwarte prut.
3. Met de botten zit het nog wel goed.

Dit bericht werd geplaatst in groningen, leed, Uncategorized. Bookmark de permalink .

17 reacties op Een grondig begin

  1. sjoerd zegt:

    Vooral nummer drie is van essentieel belang…

  2. Thérèse zegt:

    Niet al te erg bezeerd? Dan durf ik je wel te vertellen dat Hans altijd in een ander land zijnde, NIET de taal van dat land gaat praten, maar bijvoorbeeld in Frankrijk ook Engels, in Italië Frans enzovoort. Hè, ik vind het wel zielig, hoor!

  3. Hanneke zegt:

    Restantje Singapore?

  4. riakristelijn zegt:

    Gelukkig dat alles nog heel is, dat is toch het belangrijkste.

  5. Irene zegt:

    Dat laatste is het belangrijkste (al zijn die andere ontdekkingen natuurlijk ook heel erg belangwekkend). Even kalm aan maar.

  6. Irene zegt:

    haha ik zie dat het bottenaspect de ouwe knarren (sorry ria) het meest aanspreekt 😉

  7. groninganus zegt:

    Dat de blauwe plekken maar snel weer onzichtbaar mogen zijn!

    Na zo’n valpartij In het Engels beginnen is helemaal niet zo gek. Zo langzamerhand is dit de inofficiële voertaal in de binnenstad aan het worden en volgens onderzoek is meer dan de helft van de Nederlanders de mening toegedaan dat zij deze taal uitstekend beheerst.

  8. lien zegt:

    Ja, ik kan er ook wat van. Afgelopen jaar 2x gevallen, 1x lopend en 1x met de fiets. Ik denk er dan niet aan omEngels te gaan praten, wel een idee voor de volgende keer. Gelukkig zijn wij, gevallen vrouwen, wel soepele vrouwen. Laat dat maar zo blijven voorlopig.

  9. Margo zegt:

    Weet je zeker dat je geen hersenschudding hebt opgelopen? Ik vind het wel heel bijzonder dat je in een andere taal gaat praten. Of liep (fietste) je net in het Engels te denken? Was het stuff upper lip English of was het cockney? 😉
    Gelukkig ben je nog heel!

  10. Fijn, dat het met je botten nog goed zit natuurlijk, en die blauwe plekken zullen ook wel weer bijtrekken, maar hoe is je nieuwe jas eraan toe …?

  11. Hendrika zegt:

    Je valt wel het nieuwe jaar binnen zeg!

  12. Oeps, Aargh.
    Dat bekijks hé, vreselijk.
    Natuurlijk nog dagen pijn van spieren waarvan je niet wist dat je ze had.

Geef een reactie

