Nog maar wat meer dan

Nu ik eindelijk eens door al die foto’s aan het bladeren ben vind ik toch meer leuke dingen die ik jullie kan laten zien. We zijn bijvoorbeeld  bij de Stoa geweest en we hadden het geluk daar vlak voor de “deur” nog een echte wijsgeer te treffen. Ik, irritante toerist, riep naar hem in de hoop hem mooi op de foto te krijgen maar hij bleef stoïcijns voor zich uit kijken.

IMG_4912

We zijn toen maar weer even de echte stad ingelopen, dat was tenminste de bedoeling maar natuurlijk troffen we toch weer een kerkje dat ook enorm oud was, ik weet alleen niet meer hoe het heette en ik kan het ook niet meer vinden. Het was geloof ik niet meer in gebruik maar werd wel bewaakt.

IMG_4985

Maar ik wil u niet wijsmaken dat er daar alleen maar monumenten staan, Athene is een krankzinnig grote stad met veel lelijke gebouwen en enorm veel verkeer. Ooit was dat verkeer nog veel drukker, tegenwoordig gebruiken veel mensen gelukkig de metro. Maar nog altijd barst het van de zeer populaire scooters

IMG_4766

Wij hebben ons daar niet aan gewaagd, wij hebben dankbaar gebruik gemaakt van de metro, van het hotel naar de monumenten en de gezellige wijkjes maar ook naar Piraeus. Daar zagen we een heel ander soort ruïne. Hier had waarschijnlijk ten tijde van de olympische spelen een parkeergarage moeten komen maar die is nooit afgebouwd. Het betonnen skelet staat daar maar wat te staan, het wordt ondergekalkt en langzaam beginnen er plantjes in te groeien en zo. Maar ook hier weer een aantal trouwe wakers.

IMG_4815

Ze hielden ons nauwlettend in de gaten maar maakten zich verder niet druk, wij hadden geen spuitbussen bij ons en gaven geen aanleiding tot ingrijpen.
Zo is het wel weer even genoeg, ik heb ook nog wel wat natuur voor u, morgen denk ik.

Dit bericht werd geplaatst in katten, vakantie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Nog maar wat meer dan

  1. riakristelijn zegt:

    Altijd leuk die buitenlanders 🙂
    Wat een eigenaardige trap op de laatste foto… Wel mooi, het lijkt of hij zweeft.

  2. Margo zegt:

    Haha leuk! Geen gebrek aan honden en katten in Griekenland. Het maakt toch niet uit dat je even je vakantie moet laten verteren voordat je je blogei legt?
    Stoer hoor, zo’n prestatie leveren na twee beroerde nachten. Ik was dood neergevallen, denk ik.

  3. Prachtig! Ik heb het gevoel alsof ik in een fotoalbum van vrienden zit te bladeren. Die kwamen in de 70-er jaren ook steevast terug uit Griekenland met een keur aan kattenfoto’s. 😉

  4. sjoerd zegt:

    Een beetje rare mensen, de inwoners van die stad…

  5. Thérèse zegt:

    Ik vind het geweldig van die katten en honden dat ze zo hun best doen om de kost te verdienen voor de in de puree zittende Grieken. Die eerste lijkt wel een beetje Koos (is in zijn hart ook wel een wijsgeer).
    Leuk Aargh. Ik wil graag nog veel meer zien).

  6. Dat kan ik me nog heel goed herinneren van de vakanties op de Griekse eilanden, al die honden en katten.
    Jij kwam als poezenmens vast goed aan je trekken.
    Een gezellige serie.

Geef een reactie

