Of het een beetje beviel

Het is gek maar na vakanties volgt hier steevast een blogblokkade. Ik kom terug met mijn hoofd vol verhalen en met honderdduizend foto’s, dat is allemaal teveel. Ik kan dat niet terugbrengen tot een stukje, ik stel het uit en na een paar dagen voel ik op de een of andere manier weerstand om te schrijven over oudbakken materiaal. Maar dan wordt er aan de deur gerammeld: horen we nog eens wat? Dat is maar goed ook, zo trekken we de prop uit de leiding.

Ja we hebben een hele leuke week gehad in Athene. Het weer was ideaal voor toeristisch geslenter, we zijn nog bij de zee in Piraeus geweest, hebben ’s avonds in zomerse bloesjes op terrassen gegeten en overdag indrukwekkende monumenten gezien, grote hoeveelheden en allemaal van onwaarschijnlijke ouderdom. Neem het Erechtheion, 2400 jaar oud, niet te bevatten.

IMG_4636

Of de toren der winden, een toren die de tijd en de windrichting aangaf, ook meer dan 2000 jaar oud.

IMG_4982

We hebben natuurlijk ook door Plaka geslenterd, over trappen en door de schuine steegjes vol gezellige eetgelegenheden. Bij sommige populaire restaurants zat men voor de deur te wachten tot de zaak open ging

IMG_4761

En dan hebben we nog gedaan waar het allemaal om begonnen was. Zondag was het loopevenement, twee dagen na aankomst. Ik moet zeggen dat ik nooit eerder zo raar aan een loopje begon. Ik had twee nachten bar slecht geslapen, echt maar een paar uren en dat is heel ongewoon voor mij. Het kwam door de warmte, door de hotelkamer die naar rook stonk, de te late en te machtige maaltijd en door veelvuldige aanvallen van opvliegers. De tweede avond at ik maar heel weinig in de hoop beter te slapen maar het enige gevolg daarvan was dat ik ’s morgens in het startvak tot mijn schrik merkte dat mijn maag begon te knorren. Ik stond echt te tollen op mijn benen en maakte me een beetje zorgen.
Een Gronings loopmaatje had een reddend tabletje druivensuiker bij zich, daar moest het dan maar mee lukken. En het is gelukt, al heb ik het best even zwaar gehad toen we een heel stuk behoorlijk schuin omhoog moesten, terwijl de temperatuur ook lekker boven de twintig graden steeg. Het flesje water dat bij de verzorgingspost werd uitgereikt heb ik grotendeels gebruikt om over mijn hoofd en in mijn hemd te gieten, en om er het zweet mee van mijn gezicht te wassen zodat het niet in mijn ogen prikte. Ja, afzien mensen.
Maar ik had twee hazen, ik liep vorstelijk tussen P en zijn broer in en die hebben me erdoor gesleept. Het laatste stuk gingen we bergaf.

En dat indrukwekkende stadion?  Ik heb er nauwelijks iets van meegekregen. Mijn ogen zochten de matten van de finish, de klok, de paar meegereisde Groningse supporters die oranje jasjes zouden dragen maar die ik niet kon vinden omdat het veel te warm was voor die jasjes. Pas nadat ik bijna het hele “hoefijzer”door was, bij de dames van de medailles, de banaantjes en de sportdrank besefte ik dat ik in Hét Panathinaikosstadion was. Maar we moesten doorlopen want achter ons kwamen nog drommen hardlopers binnen. We liepen er weer uit om iets verderop  de rest van de groep op te wachten.  De medailles zijn mini-stadionnetjes.

Afbeelding

Thuisgekomen ontdekte P dat ik in de categorie 10 km dames 55+ derde was geworden. Een Noorse en een Griekse waren mij voor. Ik heb eerst ongelovig gelachen en toen toch wel even hard Ieeeehaaaaaah geroepen. Mag wel hè.

Dit bericht werd geplaatst in hardlopen, sport, vakantie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Of het een beetje beviel

  1. Irene zegt:

    Haha ja, ga je gang. Goed verslag met o.a. beestjesfoto’s. Opvliegers, bah. Bekend verschijnsel, logblock na vakanties. En gefeliciteerd met het goed (ver)lopen. Wat moet dat wel niet worden als je de volgende keer wel goed geslapen hebt.

  2. “Respect!” hoor je tegenwoordig te roepen na het lezen van zo’n prestatie, geloof ik …
    Ik zeg liever, dat ik het gezien de omstandigheden hartstikke knap vind om zo’n kranige prestatie te leveren.
    Je hebt ook weer een heerlijk verslag geschreven van jullie belevenissen. Maar wat mij betreft mag je hierde komende tijd best eens wat zonnige plaatjes van indrukwekkende Griekse oudheden laten zien. Ze zullen het, zeker gezien het grijze weerbeeld hier, volgens mij uitstekend doen. 🙂

  3. lien zegt:

    Wat een belevenis! Daar kun je nog heel lang op vooruit denk ik. Mooie foto’s, mooi verslag. En wat een prestatie! Petje af!

  4. riakristelijn zegt:

    Natuurlijk mag dat, dat moet zelfs! en wat Irene zegt, wat moet dat wel niet worden als je wel goed in vorm bent!
    Arme buitenlandse beesten, die toch ook weer een hoop mooie foto,s opleveren.

    • aargh zegt:

      Ik weet niet of ze arm zijn, ze leven op hun gemak en gaan hun eigen gangetje maar er zijn wel mensen die zich om ze bekommeren, ze worden gesteriliseerd en gevoerd, de honden bij de monumenten hebben ook een halsband met een nummer, ze worden in de gaten gehouden.

  5. sjoerd zegt:

    Meedoen is belangrijker dan winnen, maar met een derde plaats heb je toch gewonnen…

  6. Derde en dat nog wel met allerlei handicaps die je hier opsomde. Super gedaan.
    Het lijkt me een prachtige belevenis afgezien van de minpuntjes die je omschreef.
    Lijken de broers zo op elkaar?

    • aargh zegt:

      Ik vind ze nogal verschillen maar mijn jongste dochter had ze op een andere foto toch ook al door elkaar gehaald. Maar ze lopen dus allebei hard, P z’n broer al wat langer dan wij.

  7. Emigrant zegt:

    Ik ben onder de indruk, van harte gelukgewenst.

  8. EJee zegt:

    54:58 is een hele mooie tijd, zou ik zeggen. Daarmee kun je wel in het Panathinaikos Stadion binnenkomen. Gefeliciteerd.

  9. fairlytrue zegt:

    Dit is op Truly Fair herblogd.

  10. Thérèse zegt:

    Aargh: wat ben je toch geweldig!!

  11. Laurent zegt:

    Ja dat herken ik heel sterk. ik schrijf toch al niet veel de laatste tijd, maar juist na zo’n reis loopt het helemáál dicht!

  12. Hendrika zegt:

    Zo hé, derde, een prestatie van formaat! Is een prijzenkast al in de maak ;-)??

Geef een reactie

