Eindelijk een eerste stadion-ervaring

Lang geleden woonde ik in de buurt van het oude FC-Groningen stadion. Als er wedstrijden waren kon ik in mijn tuintje goed volgen hoe het ervoor stond. Luid gejuich betekende natuurlijk een doelpunt, getoeter en gejoel klonk als men niet tevreden was maar het mooiste vond ik het net-niet gehuil, en een prachtig diep aangolvend geluid, whooo00OO00oooow. Ik denk dat die geluiden in mijn tuin nog wel mooier klonken dan in het stadion maar ik weet dat niet zeker want ik ben daar nooit binnen geweest.

Ik moet bekennen dat ik zelfs nooit een voet in enig stadion heb gezet, niet in de Kuip, niet in de Arena, niet in enig imposant olympisch stadion waar ook ter wereld, nooit. En dat hoeft ook niet zo nodig van mij. Geen stadionvrees hoor, ik heb er gewoon niet zoveel te zoeken want ‘mijn soort muziek’ wordt niet in stadions uitgevoerd en het spektakel van sportwedstrijden lijkt me alleen al niet zo interessant omdat je er veel te ver vanaf zit. Ik zou een verrekijker moeten meenemen maar dan nog miste ik het gehijg, de zweetgeur, de geluiden.
Eigenlijk snap ik niet dat mensen kaartjes kopen om op een hard stoeltje van zo’n afstand toe te kijken naar de plek waar het allemaal gebeurt. Kijk. Als je nou zelf daar beneden mocht staan, met een joelende menigte om je heen, dat zou wel wat hebben, daar zou ik best een kaartje voor willen kopen.
Wat zou dat moeten kosten denkt u? Valt mee. Als je tenminste genoegen neemt met het Panathinaikos stadion in Athene.

index.php

Kijk dit beeld krijg je dan, maar dan met volle tribunes. Wat dachten jullie hiervan? Mij lijkt het wel leuk hoor, ik denk dat ik dat zondag maar eens ga doen. Ik verwacht wel wat kippevel, er komt ook vast nog een verslag.

Voor wie er meer over wil weten: lees hier 🙂

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, hardlopen, reizen, sport, vakantie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Eindelijk een eerste stadion-ervaring

  1. fialas zegt:

    ik kan het even niet volgen, gaan jullie op reis?

  2. lien zegt:

    Oeh! Ga je een marathon lopen? In Griekenland?

  3. Oh gelukkig geen hele, anders viel er daarna toch weinig te genieten denk ik. Veel plezier!

  4. sjoerd zegt:

    Dat lijkt me heel leuk om daar te zijn en ook ng eens mee te doen met een loop. Heel bijzonder, ik wens je heel veel plezier daar.

  5. Irene zegt:

    Aha, nu weten we het. Loop ze, en veel plezier bij het rondslenteren in de stad.
    Wel grappig, dit stadion is het enige waar ik ooit in ben geweest (alleen ‘slechts op bezoek’, gewoon even rondgekeken). Daar rennen is het natuurlijk helemaal.

  6. Ik vond het oude Olympisch Stadion in Berlijn al indrukwekkend, maar dit is toch wel het neusje van de zalm. En dan daar nog lopen ook … Geweldig, veel plezier gewenst!

  7. fairlytrue zegt:

    Ah mooi! Geniet ervan!

  8. fialas zegt:

    mijn rennende vriend G. ziet scheel van jaloezie! Hij heeft laatst in het zand moeten bijten bij de Veluwerun, en nu weer dit bericht!

  9. Jetskefotografie zegt:

    Hier kan het stadion van FC Groningen niet tegenop. Het lijkt me heerlijk een paar dagen naar Athene. Het is daar vast lekker weer.

  10. riakristelijn zegt:

    Niet goed bevallen?

  11. Irene zegt:

    Zeg. Jullie zijn toch wel gezond en heelhuids teruggekomen?

Geef een reactie

