Asielzoekster

IMG_4344

Vandaag verruilde ik, in figuurlijke zin, Ceres en Bacchus (appeltaart met spijs en een mooie St. Emilion grand cru) voor Venus, een concrete Venus dus. Ze kwam een beetje op mijn pad, ik was niet echt op zoek. Een collega van P kocht enige tijd geleden een huis en daar stond de Venus in de tuin, de man zat er vreselijk mee in zijn maag gaf hier uiting aan op zijn werk. Kom maar op zei ik, ik ben ruimdenkend in die dingen, versmade tuinbeelden krijgen bij mij asiel, een kabouter heb ik ook al dus waarom geen Venus. Wacht maar tot je ‘ hem‘ gezien hebt, zei de collega.

Nou ik zag de foto die hij opstuurde  en wist al meteen waar ik haar zou plaatsen. Een beetje verscholen tussen de klimop tegen het scheidingsmuurtje.
Eerst moest zij opgehaald worden uit een Drents dorp drie kwartier rijden bij ons vandaan. Ik was even bang dat onze auto te klein zou zijn, sinds ik een Berlingo heb gehad vind ik alle gewone auto’s klein, maar het viel mee. We legden haar op een lap en dekten haar een beetje toe, maar niet helemaal want we wilden nu we toch in de buurt van grote bosgebieden waren nog even een stuk gaan wandelen en je kunt dan maar beter geen damesgestalten onder een laken in je auto leggen, dat trekt onnodig veel aandacht.

IMG_4346

Toen we na de wandeling bij de auto terugkwamen en haar zagen liggen onder haar dekentje hield ik al een beetje van haar. Thuis heb ik meteen een stukje grond leeg en vlak gemaakt en nadat ze daar op haar sokkel was gehesen vlijde ze zich helemaal vanzelf met een zucht van tevredenheid tussen de klimopranken. Ze was op haar plek, de ondergaande zon wist haar te vinden en gaf haar een gouden randje.

IMG_4375

Dit bericht werd geplaatst in liefde, natuur, tuin en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Asielzoekster

  1. Sjoerd zegt:

    Niks mis mee, ik ben het helemaal met je eens…

  2. groninganus zegt:

    Hé, het kleine zusje van Blote Bet. 🙂

  3. ria zegt:

    Mooi! Ik mag haar ook wel hoor 🙂

  4. lien zegt:

    Wat fijn dat ze bij jullie een plek gevonden heeft. Ze voelt zich ‘gewenst’ en dat straalt ze uit.

  5. Ja zou ook zo ophalen. Niets mis mee. Is P nog uit de tuin weg te slaan? 😉

  6. Margo zegt:

    Ik dacht even dat wij hetzelfde beeld hadden staan. Vanochtend gelijk even gekeken. Maar die van ons heeft zich kuis in wat lappen gehuld.

  7. R van InR zegt:

    Hoewel er bij mij geen beeld in komt, zelfs niet nu we in België wonen, vind ik deze Venus daar heel mooi staan.

  8. Ze is wat aan de grote kant, anders zou ze ook helemaal niet misstaan bij ons badende meisje bij de vijver … 🙂

  9. Thérèse zegt:

    Tja… ik vind de kabouter toch leuker, maar wel erg lief van jou dat je zo’n … beeld in je tuin wilt hebben.

  10. Iens zegt:

    Heel verstandig dat jullie haar niet helemaal bedekt hebben in de auto. Ik ben zo’n type die dat gezien zou hebben, dan niks doet maar de rest van m’n leven afvraagt wat ik daar nou zag en of ik niks had moeten doen. Politie bellen ofzo 🙂
    Ik ben ook niet van de klasieke tuinbeelden maar ze staat daar wel erg goed op haar plek.

Geef een reactie

