Voorbereidingen

Het was de bedoeling dat we, met het oog op de Pietersberg Trail volgende week, vandaag nog een goede heuveltraining zouden doen. Groningen heeft z’n eigen ‘ berg’, de heuvel van Kardinge, en die is wel even dertig meter hoog. Poepoe. Volgende week moeten we tien keer zoveel hoogtemeters maken, en om nu tien keer dat ene Groningse bultje op en af te rennen daar hadden we geen zin in.
Wat is het hier ook gruwelijk plat allemaal, dat is echt een tekort van Groningen, waarom doet men daar niet eens iets aan, dat zou een mooi werkverschaffingsproject zijn.
We peinsden, broedden en prakkiseerden (mooie reeks voor Groot Dictee) en herinnerden ons tenslotte de duinen bij Appelscha. Het Aekingerzand om precies te zijn.

We hadden natuurlijk kunnen weten dat het in Appelscha ook droog is geweest de afgelopen maanden, eigenlijk draaide het uit op een woestijntraining. Wat een mul zand, ugh!  En de paden daar gaan meestal toch vooral om, in plaats van over de bultjes heen dus veel hoogtemeters hebben we niet gemaakt. Maar goed, het was een stevige training.
Thuis hebben we ons lekker helemaal vol gegeten met nog een half pond frambozen uit de tuin toe en daarna ben ik met leesbril op en de krant over mij heen op de bank in slaap gevallen. Ik meende nog even een bijnalevendervaring te hebben maar daar geloof ik niet in dus dat moet een droom geweest zijn. (Komt vast door de Trouw, af en toe staan daar rare dingen in).

Dit bericht werd geplaatst in groningen, hardlopen, natuur. Bookmark de permalink .

9 reacties op Voorbereidingen

  1. riakristelijn zegt:

    Volgens mij word je geboren in een omgeving die bij je past. Ik heb niets met bultjes, doe mij maar vlak 😀

  2. groninganus zegt:

    Waarom dan niet een paar keer de Martinitoren op en neer gelopen?

  3. Thérèse zegt:

    Ik hou wel van bergen en heuvels, maar ik wil er rustig tegenop gaan, niet rennen. Dus aan mij heb je niks!

  4. Irene zegt:

    30 meter, zeg dat wel: poepoe!

  5. Margo zegt:

    Ja, een rechtgeaarde Grun zou een paar keer de Martinitoorn’ op en af rennen. Je kunt natuurlijk ook thuis oefenen, trap op en af.
    Ik hou erg van bergen, maar niet om te beklimmen.

  6. Sjoerd zegt:

    De heuvel waar ik aan woon heeft al meer verval dan die 30 meter… Daarom voel ik me ook zo thuis in ons heuvelland…

  7. EJee zegt:

    Het gaat niet heel erg hoog maar de Walfridusbrug is heel erg lang. Het is een prachtig object voor heuveltraining. Met lantaarnpalen om stukjes versnelling te timen.

    • aargh zegt:

      Dank je voor de tip, mooie brug ook. Ik heb nu je het zegt hier dichterbij ook zo iets, de Johan van Zwedenlaan over het spoor bij Hoogkerk. Het is alleen wel allemaal asfalt he, er gaat toch niks boven een echte berg onder je voeten.

  8. Eigenlijk had ik de kleinzoons vorig weekend kennis willen laten maken met de Kale Duien, maar juist met het oog op het rulle zand, heb ik bij nader inzien toch maar gekozen voor de veel kleinere zandvlakte bij Bakkeveen. Dat bleek een goede keuze te zijn, vooral ook omdat daar van hoogteverschil hoegenaam geen sprake is. En de jongens vonden het allemaal al lang mooi. 🙂

Geef een reactie

