Hatseflats

IMG_3974

Zomaar een idee voor als je bijvoorbeeld even geen zin hebt om “Reizen zonder John” te lezen op een regenachtige juli-avond met alleen slapende katten als gezelschap en op de radio een sonate voor viool en klavecimbel van Bach (ik hoop dat u hier een beetje een beeld bij krijgt).

Zo gaat het:
Cakedeeg van drie eieren kloppen
Uitgelekte stukjes ananas erdoor roeren
Deeg in een ingevette springvorm spatelen,
+/- 50 minuten op 160 graden bakken.
Let op nu komt het, de essentiële manoeuvre:
Gloeiend heet uit je handen laten vallen (op een bord als het even kan).

Dit bericht werd geplaatst in drama, eten. Bookmark de permalink .

9 reacties op Hatseflats

  1. fialas zegt:

    waarom op een bord, op de vloer lijkt me veel leuker voor die slapende katten…

  2. Irene zegt:

    Met alleen slapende katten als gezelschap en op de radio een sonate voor viool en klavecimbel van Bach hoef ik verder niets anders meer.

  3. Thérèse zegt:

    Ik zal het wel onthouden. Als mij iets dergelijks gebeurt, iets al of niet op een bord laten vallen, zal ik het toverwoord: “Hatseflats” spontaan reproduceren.

  4. Margo zegt:

    Bepaald knullig! 😉

  5. Maakt niet uit, hij moet toch kapot. Hij zie ter heerlijk uit hoor.

  6. Sjoerd zegt:

    Gatverpieleke, ik moet er niet aan denken dat al dat werk in ene op de grond kan liggen.

  7. groninganus zegt:

    Frustratie botvieren, weggooien en meteen opnieuw beginnen.

  8. Ach, mem zei vroeger altijd al: “Net eamelje, it kin dochs net hiel yn’e mage …” 🙂

  9. Hendrika zegt:

    Ach, dit kan de beste bakker overkomen. ’t Ziet er lekker uit mmmmm.

Geef een reactie

