Bepaald knullig

Ik heb mijzelf een kaakslag gegeven. Die kwam stevig aan, ik dacht dat moest ik maar eens hier gaan melden want ik doe nu toch even niets nuttigs.

Er stonden nog twee stevige houten palen in de voormalige ecologische zone, die had ik goed ver in de grond geslagen naast de twee gelderse roosstruiken toen ik ze twee jaar geleden plantte. Ze waren vooral een soort baken voor het onderhoudsbedrijf dat kwam maaien, om aan te geven dat ze daar uit de buurt moesten blijven. Nu is er geen onderhoudsbedrijf meer want het hele ecologische gebeuren, de beheersvereniging, het bestuur, na vier jaren van gedoe, gezeur en vervelende vergaderingen bestaat het allemaal niet meer wegens onwerkbaarheid. Mooi, afgelopen uit, ik vind het prima, eindelijk baas in eigen tuin. De palen konden dus wel weg bij de struiken en ik kon ze goed hergebruiken voor een hekwerkje om de framboos tegen te houden die nogal over het terras heen hing.
Ik wist wel dat het niet heel makkelijk zou zijn want ze stonden in de klei, ik had flink wat kracht en een zware sloophamer gebruikt om ze erin te meppen. Het is daar ook nat, natte klei zuigt ook nog eens. Voor zulke klusjes moet je gewoon de tijd nemen. Beetje wiebelen naar opzij, beetje wiebelen van voor naar achter, beetje wiebelen in rondjes, zo kwam er ruimte. Op een gegeven moment begon ik te trekken maar het was nog niet zover, dus ik probeerde het met een schroefbeweging. Zodra de paal inderdaad draaide ging ik ook kracht zetten en toen schoot hij onverwacht zomaar naar boven. Beng, tegen mijn kaak dus.

Nu heb ik een blauwe plek onder mijn kin en kauwen kost wat moeite want het kaakgewricht heeft blijkbaar ook een opdonder gehad. Je moet wat overhebben voor je hobby hè.

Dit bericht werd geplaatst in drama, ecologische zone, tuin. Bookmark de permalink .

14 reacties op Bepaald knullig

  1. groninganus zegt:

    Een auto-uppercut, zeg maar. Beterschap!

  2. Hendrika zegt:

    Gevaarlijke hobby heb je… . En nu mag iedereen met de tuin doen wat ‘ie wil??

    • aargh zegt:

      Ja, daar komt het wel op neer.

      • Yak zegt:

        Wat erg. Zijn er al ecozones met plastic speelgoed?

        • aargh zegt:

          Dat staat allemaal nog netjes op de vlonderterrassen, en de directe buren hebben al aangegeven geen trampoline neer te zetten (er staan er al drie bij de achterburen). Eigenlijk staat het meeste speelgoed nu bij mij: vogelvoerhuisje, vogeldrinkbak, vogelbadje, en een bankje. Heerlijk plekje om te zitten nu mijn in de ecostrook geplante onkruiden ook lekker groot worden.

  3. riakristelijn zegt:

    Dus je denkt dat je een huis koopt in een buurt met beheersbaar groen, ligt het er ineens zomaar onbeheerst bij.
    Ik heb hier ook nog een stuk of wat paaltjes die eruit kunnen, geen beweging in te krijgen. maar ik heb ook nog niet mijn best gedaan. Fijn dat je me even wwarschuwde 🙂

    • aargh zegt:

      Eigenlijk waren het de buurt, de constructie en de handhaving die onbeheersbaar waren, het groen heeft zich altijd heel beheerst gedragen. Het beheer van het groen is dan weer een ander verhaal. 😉

  4. Ja sorry hoor, maar dat heb je ook helemaal verkeerd aangepakt.
    Sommige dingen kun je beter door een ander laten doen.
    Desalniettemin van harte beterschap gewenst!

  5. En iedereen maar argwanend naar P kijken nu?
    De meeste ongelukken gebeuren thuis en daar heb jij voor de statistieken weer mooi aan bijgedragen.
    Sterkte en beterschap.

  6. Sjoerd zegt:

    Haha, af en toe wens ik wel eens mensen toe wat jou nu is overkomen…

  7. Thérèse zegt:

    Och lieverd, hè wat vervelend nou! En nu zo’n nare afsluiting van het einde van het ecologisch tijdperk. Ik hoop maar dat het gauw beter met je gaat.

  8. lien zegt:

    Au! Ik hoop maar dat je gebit er niet onder te lijden heeft.

  9. Margo zegt:

    Ik heb absoluut echt niets met leedvermaak. Echt niet. En ik hoop dat je kaak en gebit er niet onder hebben geleden, en toch moest ik lachen om je verhaal. Sterkte!

Geef een reactie

