Laatste voorbereidingen

IMG_2860

 

Ja jullie zien het goed, P zit hier in zo’n prachtige Ordnance Survey 1:25.000 wandelkaart te knippen als was het een oude sportbijlage van de krant. Het verbaast mij een beetje dat ik hem zover heb gekregen maar het scheelt gewoon een heel ons als we alleen die stukken van de kaart meenemen die we nodig hebben.
Eenzelfde behandeling onderging het boekje dat ons moet helpen bij het vinden van de route op plaatsen waar geen pad is, of waar advies handig is voor het vinden van de juiste oversteekplaats bij lastige riviertjes. De eerste helft van de route hebben we dertig jaar geleden zelf al uitgezocht en gelopen en dat deel hoeft dus niet mee, mooi weer 150 gram minder boek.

IMG_2864

Samen scheelt dat 250 gram, ofwel een pakje boter. Zo’n pakje boter kun je heel goed gebruiken als je een week lang moet lopen zonder ook maar één winkel, camping of tankstation of iets dergelijks tegen te komen. We moeten al het eten voor de eerste week meeslepen. Gedroogde groente hebben we, en ook melkpoeder, koffiepoeder, aardappelpureepoeder en kaaspoeder, havermout kopen we wel in Inverness evenals gastankjes. Suiker en zout gaan ook mee, voor de calorieën en voor wat smaak. Water is daar genoeg.
Ik heb ook nog geprobeerd om nog een beetje ‘ vooruit te eten’ zodat ik een beetje reservebrandstof aan mijn lijf zou hebben, maar vetreserves aanleggen gaat denk ik net zo langzaam als vet kwijtraken, ik zie in elk geval nog geen resultaat.

Zo. Ik geloof dat we nu alles wel zo’n beetje compleet hebben, straks kijken of het in de rugzak past en of die dan nog te tillen is. Morgen komt de eerste lichting vervangend poezenpersoneel/huisoppas, zaterdag vertrekken we.

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, eten, vakantie. Bookmark de permalink .

24 reacties op Laatste voorbereidingen

  1. lien zegt:

    Fantastisch mensen! Heel veel plezier en ik ben nu al benieuwd hoe het zal zijn.

  2. ria zegt:

    Spannend hoor, tenminste een beetje toch wel, zo helemaal door niemandsland. Hopelijk werken de weergoden ook mee. Veel plezier samen, geniet ervan! Lukt vast! 🙂

  3. Sjoerd zegt:

    Is google maps niet voldoende…

  4. fialas zegt:

    als je alles zelf moet dragen telt ieder grammetje bagage. Zijn daar geen muilezels te huur?

  5. Thérèse zegt:

    Ik vind het geweldig van jullie. Wat zullen de dochters trots op jullie zijn. Zovast een bijzondere vakantie gewenst en doe voorzichtig, hoor, zei een bezorgde lezeres.

  6. Hendrika zegt:

    Dat wordt afzien. Ik vind het wel stoer hoor. In ieder geval heel veel plezier!!

  7. aargh zegt:

    Bedankt allemaal, gaat lukken.
    Ik zit nu aan dik elf kilo, daar komt dus nog ruim een kilo bij voor gas, boter en havermout maar we gaan vanaf de eerste dag meteen gewicht opeten, en de stokken die nu in de tas zitten lopen dan met ons mee.

  8. Jeetje, aargh … Zelf zou ik er natuurlijk niet aan moeten denken, maar ik vind het wel heel spannend. Hopelijk werkt het weer precies zo mee, dat je met spannende verhalen thuis komt. Ik mag toch wel hopen, dat er t.b.v de achterblijvers een lichtgewicht camera meegaat?
    Een goede tocht gewenst en heel veel plezier!

  9. Irene zegt:

    Zeg! Geen internet!? Hoe weten we dan dat jullie nog in leven zijn en niet opgegeten door bijvoorbeeld een schaap?

    • aargh zegt:

      Ik vrees eerder voor het schaap, zeker na een paar dagen havermout en poederpuree. En het thuisfront moet gewoon afwachten, net als dertig jaar geleden.

      • Irene zegt:

        O ja, dat waren nog eens tijden, toen we op de bonnefooi naar Griekenland trokken en mijn moeder maar moest afwachten of we na een maand heelhuids terugkwamen, omdat er aan die Griekse telefooncellen geen touw was vast te knopen. Bovendien, wat kon er nou misgaan? 😀
        Dat wordt een tripje down memory lane, die vakantie. Veel plezier!

  10. groninganus zegt:

    Een week geen benzinestation, wat een verschrikking! Ik hoop dat jullie deze no go area goed doorstaan.

    • aargh zegt:

      Onderschat dat niet. Net als postkantoren (zijn er ook niet) voorzien tankstations in allerlei nuttige waren als chocola en koek en andere snacks.

  11. Emigrant zegt:

    Is zelfs de Royal Mail nergens vertegenwoordigd? Het lijkt me dat de ontdekkingsreizigers, in plaats van allerlei rare continenten te bezoeken, zich beter eens op Schotland hadden kunnen concentreren.

  12. Ik hoor niet vaak mensen mopperen over een tekort aan vetopslag aan hun lijf.
    Te laat, maar toch een hele goede reis gewenst en heel veel plezier en een behouden thuiskomt. Ik kijk nu al uit naar de reisverhalen.

  13. EJee zegt:

    Van die instantmie, daar neem ik ook nog wat van mee: http://4.bp.blogspot.com/-zOoJDNKOZV0/TZBPKp0S-9I/AAAAAAAAAAM/NU4a5ulTaXo/s1600/mie-instan.jpg op onze tocht volgende maand door het verlaten Hornstrandir in noordwest IJsland. Daar is ook niets aan infrastructuur: geen wegen, geen elektriciteit, geen GSM ontvangst. Maar wel veel vogels, poolvossen en lupine. En je ziet er zeehonden, walvissen, dolfijnen: http://www.flickr.com/photos/gregor_samsa/sets/72157632817907027/
    Eerst vliegen naar IJsland, dan binnen IJsland vliegen naar Ísafjörður en dan nog twee uur met de boot…
    Ik ben benieuwd of ik je verhalen herken als ik ze hier lees na jouw terugkeer.

  14. OT, antwoord op je vraag over lenzen, staat bij reacties op mijn weblog.

  15. Margo zegt:

    Jeetje! Het lijkt wel of jullie een expeditie naar de Noordpool gaan maken!
    Heel veel succes en plezier! Jullie hebben zeker geen internet onderweg? 😉

Geef een reactie

