Voornemens

Soms ontbreekt bij ons alle logica. Neem nu die vakanties. Een jaar of twee geleden huurden wij voor ’t eerst een kampeerbus want we vonden dat dat zo langzamerhand wel eens mocht, voor dat gehannes in tentjes word je op een gegeven moment echt te oud. En toen we voor een hardloopevenement onlangs een hotelkamer in Egmond huurden zeiden we tegen elkaar: lekker hoor, dat moeten we toch ook eens wat vaker doen. We mogen onszelf die luxe zo langzamerhand best gunnen. En we namen ons voor om dat ook te doen.

Verstandige voornemens, tegelijkertijd hebben we de laatste jaren weer steeds kleinere tentjes gekocht, en ook een kleinere auto waar een ouderwetse degelijke kampeeruitrusting nauwelijks in past
Dus wat gaan we nu doen, in de vakantie dit jaar?

Tja. Vandaag waren we bij de faillissementsuitverkoop van de fraaie Groningse buitensportwinkel waarvan de eigenaars verleden jaar de -voor ons onbegrijpelijke en blijkbaar ook erg onverstandige- beslissing hadden genomen om te verhuizen van het centrum naar de uiterste noordrand van de stad. En nu stoppen ze. We gingen er aan het einde van de middag heen, gewoon even kijken. En je weet maar niet of er nog iets bruikbaars tussen de restanten zit. Ik moet eigenlijk nieuwe bergschoenen en P wil al jaren nieuwe stokken want de oude schuiven niet meer goed in elkaar, en we hebben allebei ook geen echte rugzak meer. Die van P is versleten en M heeft mijn lieve oude Karrimor Jaguar ingepikt omdat ze vindt dat ik hem toch niet meer nodig heb. Hoe vaak ik er ook om vraag, ze weigert hem terug te geven, altijd is er wel een reden waarom zij hem veel harder nodig heeft dan ik. Een dagrugzakje heb ik natuurlijk nog wel maar dat telt niet. Ik  draag bagage graag op mijn rug, als ik bijvoorbeeld per trein naar M in Marburg ga vind ik het gesjouw met koffertjes of schoudertassen heel oncomfortabel.

Ooit liepen P en ik honderden kilometers met onze rugzakken, we hebben het er soms nog wel eens over, weet je nog wel, vroeger, jaja dat was mooi. Maar ja. Dat kunnen we niet meer, daar zijn we te oud voor.  Zeurende knieen, kreunende rug, kom nou toch dat kan echt niet meer.

Kort en goed: hier staan ze.

IMG_2772

O en ik leen ze niet uit, aan niemand!

 

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, reizen, vakantie. Bookmark de permalink .

19 reacties op Voornemens

  1. riakristelijn zegt:

    Heel mooi! En handig, altijd! Ik doe vaak dagelijkse boodschappen met mijn nog een maatje kleinere. Uitlenen en dochters, praat me er niet van…

  2. Sjoerd zegt:

    Gelukkig heb er geen nooit bij gezet…

  3. Irene zegt:

    Okee. Blij dat de midlife crisis alweer achter de rug is. Pas wel op, Hans heeft er al een oogje op.

  4. groninganus zegt:

    Heeft Hans hem al gemarkeerd, of doe hij dat niet meer?

  5. aargh zegt:

    Dit is Jopie hoor, onze tassenkat. Hij wil er gewoon in, reukvlaggen zetten ze gelukkig alleen buiten tegen de pitrus.

  6. Emigrant zegt:

    Een gerede kans dus dat ik jouw oude Karrimor Jaguar hier eens door de straten zie deinen.

    • aargh zegt:

      Klopt. Hij is mosterdgeel. Het zijn goede rugzakken, ik kom ze af en toe nog tegen en in Marburg is er minstens nog een zo’n zelfde. In de film ‘ The angels share’ deed er trouwens ook een mee.

  7. fialas zegt:

    wat weegt zo’n zak nou in lege toestand, en hebben ze geheime vakjes?

  8. lien zegt:

    Lekker met de trein en Interrailen (al geloof ik dat het tegenwoordig anders heet). Dit is een droom van mij en ik ga het ooit eens doen ook al wil mijn man niet mee.

  9. Gelukkig ben je niet verplicht om zo’n tas gewichtig vol te stouwen, met alleen een paar opgeblazen luchtkussentjes of neksteunen erin lijkt het toch al heel wat … 😉

  10. Thérèse zegt:

    Ja, bij ons gaat het ook ongeveer zo, Ik denk uh…hoop dat we weer gaan kamperen met ons eenvoudige tentje, hoewel wij natuurlijk ook veel te oud daarvoor zijn. Aan de andere kant krijg je een soort sterstatus, want ‘kijk die mensen nog eens kamperen; dan is er nog hoop..’ .
    Prachtige rugzakken, twee nog wel… dat gaat wel goedkomen. Een avontuur!

    • aargh zegt:

      Als je in juni naar de Alpen gaat dan kom je alleen maar ouwe knarren tegen, in tentjes en lopend. Soms echt héle ouwe, en ze komen uiteindelijk allemaal boven op die pas of bij die hut. Dat zet je dan weer met beide voeten op de grond 😉

  11. Laurent zegt:

    Je ziet dat vaker gebeuren met winkels die uit het centrum verdwijnen. Waarschijnlijk voor de veel lagere huur, maar ook kan de loop dan uit de winkel gaan. En steec=vast komt er een vervelende kledingzaak voor in de plaats. Ik begrijp niet dat die niet massaal failliet gaan, dat moet toch een moordende concurrentie zijn?

  12. hanscke zegt:

    Ach de ware aard laat zich niet verloochenen. Zo past kamperen in een tentje niet bij mij, maar wandelen des te meer. En dat gaat ook heel goed vanuit een caravan

  13. Pingback: Voorbereidingen expeditie NNW | aargh

Geef een reactie

