Thuis best

In een tijd waarin economen de zoveelste dip aankondigen, waarin een reusachtige klimaatramp op ons af stormt,  muziekscholen en orkesten worden opgeheven, onze kleren gif bevatten, weer meer burgerdoden vallen bij oplaaiende conflicten en de mensen in de beschaafde wereld dommer schijnen te worden, in een tijd waarin een verstandige ouder zijn kinderen  aanraadt om vooral geen huis te kopen en ook maar helemaal af te zien van voortplanting,  in een dergelijke hopeloze tijd zijn er soms heel onverwacht van die momentjes van troost.

M was over uit Duitsland, E uit Utrecht. Mét aanhang allebei. De kranten mogen dan tegenwoordig allemaal tabloid formaat hebben, onze schoensmeer, zeggen ze,  is nog altijd de beste die er  is.

Dit bericht werd geplaatst in de jeugd van tegenwoordig, familie, leed. Bookmark de permalink .

17 reacties op Thuis best

  1. Thérèse zegt:

    Had ik dat maar geweten, jaren niet gepoetst, schoensmeer daarom uitgedroogd. Maar ik ga poetsen, hoor, als ik de daarvoor geschikte schoenen heb dan. Een lichtje in de duisternis, dank je Aargh.
    p.s. het tabloid formaat is niet groot genoeg voor fijn poetsen, denk ik.

  2. lien zegt:

    Tabloids zijn ideaal voor allerlei klusjes, ook op school voor onder de knutsels. Schoenpoetsen houden we in ere. Schoenen zijn ook zo dankbaar, na een stevige poetsbeurt staan ze weer helemaal te glimmen 🙂

  3. Sjoerd zegt:

    Schoenen worden hier ook regelmatig nog gepoetst, en af en toe in het ledervet gezet om uitdroging te voorkomen. Gezellig toch, alle kroost thuis…

  4. Hendrika zegt:

    Het heeft wel iets heel knussigs: met z’n allen schoenpoetsen :-D. De noeste poetsers blij dat je nog ‘ouderwets’ de krant leest en (nog) niet op een tablet.

    • aargh zegt:

      Mochten we ooit helemaal stoppen met echte kranten dan zijn er altijd nog de folders van de Mediamarkt, zo’n vier per week schat ik. De lelijkste folders die er bestaan maar voor schoenpoetsen heel geschikt 🙂

  5. Wat een gezellig poetskransje. 🙂

  6. Jetskefotografie zegt:

    Er gaat dus niet boven Gronings schoensmeer. 🙂
    Gezellig tafereeltje.
    Wij moesten vroeger iedere zaterdag de schoenen poetsen, maar je dochters komen vast niet iedere zaterdag over? 😉

  7. groninganus zegt:

    Zelf sinds de jaren zeventig niet meer gepoetst. Die jeugd van tegenwoordig. 🙂

  8. Emigrant zegt:

    Ik poets regelmatig, maar dat spreekt vanzelf: ik woon in Duitsland.

  9. hanscke zegt:

    Ook ik poets regelmatig mijn schoenen. Ik vind het ook wel lekker ruiken. Ik ben er na al die jaren niet in geslaagd mijn eega ook aan het poetsen te krijgen

  10. Rob Alberts zegt:

    Schoenen poetsen een typische zondagochtend klus.
    Vriendelijke en glimmende groet

  11. Anders zegt:

    ach… het is weer ’s wat anders dan ’n avondje Kolonisten, zeg maar.

  12. Margo zegt:

    Schoenen poetsen is een dankbaar karweitje, alleen die vieze vingers na afloop wat minder.

Geef een reactie

