paddestoelendag

Omdat het gisteren, op onze geplande wandeldag, potverdrie hartstikke grijs was in Groningen reden we naar de Veluwe waar wel de zon scheen. Dat was een goed idee, want behalve zon biedt de Veluwe momenteel ook een zeer rijk assortiment aan paddestoelen en als je er nog heen gaat zul je het zelf zien: iedereen die daar komt ligt op zeker moment wel op zijn knieën of buik, of staat in rare bochten gebukt of geleund tegen een boom foto’s te maken. Je moet gewoon wel, de overdaad aan vormen en kleuren laat niemand onberoerd. Hier een greep:

Zo kan die wel denk ik.
Behalve paddestoelen vond ik naast zo’n prachtige schikking van de natuur ook nog een lensdop van een nikoncamera. Ik heb nog even een sprintje getrokken om de man die met een bos foto-apparatuur om zijn nek voor ons liep te vragen of hij iets dergelijks miste, hij had wel een nikon maar het was niet zijn dop. Sneu he, iemand moet nou voor waarschijnlijk veel te veel geld zo’n stomme dop gaan bestellen terwijl de zijne gewoon netjes op de picknicktafel bij de parkeerplaats nabij Garderen ligt.

Dit bericht werd geplaatst in drama, natuur en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op paddestoelendag

  1. ria zegt:

    Prachtig! Wat een hoop verschillende, mooie foto’s ook!
    Misschien had die meneer nogeen reservedop…

    • aargh zegt:

      Of mevrouw natuurlijk 😉 Ik heb met mijn oudste dochter nog eens een hele wandeling in omgekeerde richting gemaakt omdat de dop van haar nieuwe zoomlens ergens gevallen was. Wel gevonden trouwens.

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik eet vanavond heel simpel champignonsoep.
    Maar de foto’s zijn mooier!
    Bewonderende groet

  3. Om te beginnen mijn oprechte complimenten voor deze prachtige fotoserie. Je moet toch echt wat vaker je camera meenemen, aargh. Hoewel je altijd heerlijk beeldend weet te vertellen, vormen foto’s zo af en toe een mooie aanvulling. Dat geldt zeker vandaag!
    Vandaag was de herfstige wereld hier opnieuw gehuld in stemmig grijs. Ik heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog eens wat tamme kastanjes te rapen. 🙂

    • aargh zegt:

      Dankjewel voor je complimenten Jan. Het probleem met mij is dat ik vaak wel foto’s maak maar dat ik het teveel gedoe vind om ze erop te zetten. Of dat ik al die foto’s gewoon vergeet, en als ze een paar dagen oud zijn dan wil het op de een of andere manier niet meer.

  4. Sjoerd zegt:

    Hier schijnt ook het zonnetje, alleen ben ik niet met de camera het bos in geweest. Maar bij het zien van deze mooie foto’s heb ik spijt daarvan…

  5. Hendrika zegt:

    Wat veel!! Ik vind de porseleinzwam zo mooi, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die soort nog nooit in het echt heb gezien, ken ik alleen van plaatjes.

  6. Thérèse zegt:

    Prachtige foto’s en wat een verscheidenheid. Dat was een slim idee om naar de zonnige Veluwe te gaan. De vierde van onderaan vind ik zo leuk: lijkt net een Tompoes (ben ik toevallig nogal gek op) .

  7. yak zegt:

    Waren ze lekker? Oh en een lensdop kost geen drol, er staat dan alleen geen nikon op, das alles.

  8. ik heb toch de indruk dat er van wandelen niets is gekomen, tsjonge jonge wat een prachtige verzameling heb je geschoten.
    Ach iemand die een Nikon kan betalen kan ook wel een nieuw dopje betalen.

  9. Anders zegt:

    Daar zitten fraaie exemplaren/foto’s tussen zeg. Ooit ‘ns geholpen met het tot stand komen van een paddestoelengidsje over Terschelling, maar die namen… ik zal ze wel nooit allemaal kunnen onthouden.

Geef een reactie

