terug uit de Vogezen, met update

Gisteravond kwamen we  terug van een heerlijke vakantie in de Vogezen. Dus moesten we vanmorgen hoognodig gaan hardlopen en zo,  aan zulke dingen kom je natuurlijk niet toe in de bergen. Er is ook alweer een hoop vuile was schoon en droog, nu op dit moment genieten we van een restant rode wijn van de kattenoppas en vanavond moeten we echt even uitpuffen bij een film dus van webloggen komt nog even niks. Maar morgen wel denk ik, ik doe mijn best. In de tussentijd mag u zich het hoofd breken over dit.

Wat, waar, waarom, wie, enz.

Update 24/9
Hier zie je hem dan, bovenop zijn collega’s uit Noorwegen, de Jura en de Alpen.
Jan Kelderhuis had het goed, of bijna goed want ik denk niet dat er een fossiel in zit maar het zou natuurlijk best kunnen. Het is een steen. Maar ik zou zelf denk ik ook aan een brood gedacht hebben, een pain de campagne dat iets te lang in de oven had gelegen of zo. En dat hammetje had het ook kunnen zijn. Münsterkaas had ik bijna meegenomen uit de Vogezen maar ik herinnerde mij nog juist op tijd hoe mijn rugzak stonk nadat ik een jaar of dertig geleden een dagje met zo’n kaasje had rondgelopen.
De steen komt uit een weiland bij Suxy in de Ardennen. Daar wonen InR tegenwoordig, met hun ‘Het Ventje’ en hun drie paarden,  daar wilden wij wel eens en kijkje gaan nemen. Niet alleen een kijkje, we hebben er ook heerlijk geluncht met spinazietaart en salade en smakelijk brood met buitengewoon lekkere geitenkaas en zo. En tot slot mochten we ook nog een steen meenemen want bij InR zijn er stenen genoeg, teveel misschien wel.
Wat moeten wij nou met die steen? Nou het is gewoon leuk om stenen te hebben van plaatsen waar je geweest bent, een beter souvenir is eigenlijk niet te bedenken, zo’n steen is een klein stukje van een landschap, helemaal echt, met de kleur en de geur van de plek waar je geweest bent. Maar je moet er dan vervolgens wel iets mee doen, iets leuks of iets nuttigs. Het brok gele zandsteen uit Suxy heeft voorlopig een nuttige taak, misschien krijgt hij ooit een leuker plekje. Het hunebed dat je hierboven ziet houdt met zijn gewicht de parasolvoet met waspaal overeind, ook als daar dekbedovertrekken aan hangen met windkracht 8.
En waarom zat die steen in dat zakje? Nou dat was zorgzaamheid van R die vond dat je zo’n vieze steen niet zomaar in een gloednieuwe auto kon leggen.
Nu weet u geloof ik alles, of zijn er nog vragen?
O ja, de paarden deden alsof wij lucht waren, terwijl ik mij er nog wel zo op had voorbereid om onbevreesd hun neuzen te aaien, ja, dat was wel even slikken. En Het Ventje vond me maar een eng mens. Maar Het Ventje is van oorsprong een zwerver, die is geëxcuseerd.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, vakantie. Bookmark de permalink .

17 reacties op terug uit de Vogezen, met update

  1. ria zegt:

    Ik heb geen idee, maar welkom thuis hoor 🙂

  2. Sjoerd zegt:

    Ik dacht eerste een stuk oud en vergeten brood, maar dat zal wel niet. Welcome home.

  3. groninganus zegt:

    Vergeten savooiekool, verpieterd in de achterbak?

  4. Rob Alberts zegt:

    Welkom thuis!
    Afwachtende nieuwsgierige groet

  5. Thérèse zegt:

    Hoi Aargh, terug van een fijne vakantie. Dát klinkt goed. Ik weet het nooit, die raadsels.

  6. fialas zegt:

    geurige Münsterkäse voor Hans en Jopie.

  7. Irene zegt:

    Haha, weet ik, maar ik zeg niks 🙂

  8. hanscke zegt:

    Welkom thuis. Een hammetje?

  9. Yak zegt:

    Een hele grote kastanjebolster!

  10. Welkom thuis en terug in weblogland.
    Het zou natuurlijk een grote steen kunnen zijn met een fossiel erin, maar het kan net zo goed een relikwie zijn van een paar feestgangers uit Haren, die een ommetje langs jullie huis en tuin hebben gemaakt … afijn, ik wacht het wel af …

  11. yak zegt:

    Oh, ik heb dit jaar ook zo fijn lopen zeulen.

  12. R van InR zegt:

    O, had maar gezegd dat je neuzen wilde aaien; een paar stappen in het weiland zou ze zeker gelokt hebben. Vooral Harissa is erg nieuwsgierig.

  13. Irene zegt:

    Ja, wij dachten och, wij zijn dan wel paardengek, maar dat hoeven we niet op te dringen aan iedereen die hier langskomt. Misschien zijn die mensen wel paardenschuw, dat moet je respecteren.

  14. aargh zegt:

    Volgende keer beter, we rijden vast nog wel eens die kant uit. Er komen ook vast een heleboel stenen uit de bouwput 😉

  15. Die gewoonte kennen wij dus ook, vanaf alle vakantieverbijven nemen we een steen mee. Gaat niet in een plastic zak, maar wordt gewoon in de disselbak ” gekwakt”. 😉 Dient dan mooi als extra gewicht op de kogel.

  16. Thérèse zegt:

    Aha, ik zie je update. Stenen..en ik denken dat ik origineel daarin was. IK heb een klein stukje van Kreta, van Rhodos (in Griekenland begon ik er mee), van de Turkse kust en van een camping aan de Rivièra. In Duitsland ben ik het vergeten.
    Wat leuk dat je bij I en R was en de paarden en het Ventje. Ik ben benieuwd of ik daar ook nog eens kom.
    Groetjes Th.

Geef een reactie

