Drank

Gisteren in de bioscoop dronk ik voor de verandering eens geen grote bel verse muntthee maar bionade. Dat is een natuurlijk product met een mooie historie, zou best eens een film over gemaakt kunnen worden. Ik zie al voor mij de beelden van de eigenaar van een zieltogende bierbrouwerij die in zijn badkamerlabje het fermentatieproces voor bionade aan het ontwikkelen is, of het beeld van het kleine Beierse dorpje Ostheim waar door onverwacht succes alle boerenschuren en leegstaande garages volgestouwd worden met pallets vol flesjes. Met vliersmaak omdat er daar in de omgeving van Ostheim nu eenmaal enorm veel vlierstruiken staan. Onze Beierse vriend Harold woont er om de hoek, dus we hebben de flesjes zelf zien staan.

Eigenlijk had ik om in stijl te blijven gisteren whisky moeten drinken. Er was ook een proeverij na de film maar daar zijn we niet meer bij geweest, op tijd naar bed en geen alcohol voor het slapen gaan bekomt ons nu eenmaal het best.

Maar of je nou wel of niet een whiskyliefhebber bent, ik zou iedereen de film The angels’ share willen aanbevelen. Sinds gisteren in Nederland te zien.  Hartverwarmend Schots  en, dat wil ik toch ook graag even vermelden, met een geweldige bijrol van de whiskydeskundige (zijn naam kan ik helaas nergens vinden).

En dan nu maar weer bij een kopje jasmijnthee verder lezen over gesjoemel met okshoofden suiker en vaten rum*  in Rumeiland, een heel aangenaam boek van Vestdijk.

* Rum lust ik wel, bij toetjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Drank

  1. Bionade … ik had er nog nooit van gehoord.
    Het klinkt me dusdanig zoet, dat ik toch maar liever de voorkeur geef aan een goed glas whiskey on the rocks, geloof ik, maar dan wel zonder ijs … 😉

  2. Sjoerd zegt:

    Wisky is mijn lievelingsdrank, mijzelf kennende koop ik daar dan ook maar een fles per jaar van.

  3. Irene zegt:

    Jasmijnthee rulezzz. Zelfs lezen over alcohol vind ik onaangenaam.

  4. fialas zegt:

    ik had het kunnen weten, ik heb mij suf gezocht naar dat boek!

  5. Jetskefotografie zegt:

    De eerste zin lezend, bekroop me het gevoel dat je bijna dagelijks in de bioscoop zit.
    Ik ben geen kenner van Bionade en Whisky.
    Een middagfilm met proeferij na, dat was wat voor jullie geweest. 😉

    • aargh zegt:

      Ik lust graag een speciaalbiertje of een glaasje rode wijn voor of bij de maaltijd, sterker hoeft niet. De fles whisky in onze kast staat daar al een jaar of zes, er gaat af en toe een drup in een sausje. Maar in de bioscoop zitten we vaak, we hebben hier een erg leuk filmhuis waar buitenlandse films die voor het eerst in Nederland draaien op de eerste donderdag maar half geld zijn, de muntthee of in dit geval bionade is dan eigenlijk gratis.

  6. Thérèse zegt:

    Bionade, het klinkt als een schersproduct. Het lijkt mij niet lekker. Dan liever whisky. Je moet je tenslotte toch aanpassen aan de film. 🙂

Geef een reactie

