Aftellen

Zaterdag ben ik niet naar hardlooptraining geweest want ik was druk met andere dingen. Ik had die middag namelijk  mijn tuin opengesteld voor bezoekers (op verzoek van de feestcommissie, ik had daar natuurlijk onmiddellijk spijt van maar ik wilde niet flauw zijn en achteraf gezien was het best leuk want er zijn heel veel verrassende mensen in mijn tuin geweest). Er waren dus nog wat voorbereidingen te treffen. Met de laatste boodschapjes in de fietstas passeerde ik de parkeerplaats waar altijd de cooling down wordt gedaan en daar zag ik nog een paar mensen staan kletsen bij de auto van de trainer. P was er niet meer. Thuisgekomen verwachtte ik de douche te horen stromen, maar het was stil, er zat alleen een groggy dochter achter de computer die net uit bed was na haar zoveelste avondje noorderzon.
Hoe kon ik hem nou op weg naar huis gemist hebben? P kwam thuis en ik vroeg het hem.
Uh ja ik ben via een andere weg gegaan.
Dat is eigenlijk een beetje onmogelijk, er is maar één fietsroute het park uit  en die loopt rechtstreeks naar onze wijk. Daar kun je kiezen uit drie parallel lopende straten die exact even lang zijn, ze komen allemaal op dezelfde straat uit,  ik had hem moeten zien.
Soms fietsen we na de training ook wel eens eerst langs een winkel, als de melk op is of zo, maar dan ben je toch echt wat langer onderweg en hij had geen boodschappen bij zich. Kortom:  dit was een ontwijkend antwoord dus ik vroeg even door.

Hoe ben je dan gefietst?
P bloost nooit geloof ik, en ik weet niet meer of hij verlegen naar zijn tenen keek, maar zo zit het wel ongeveer in mijn geheugen. Hij klonk in elk geval wel een beetje zo, betrapt.
Ik ben langs de RDW gegaan.
Haha, jongetjes.
Ik zal het uitleggen.

Aan de rand van de wijk, langs de A7 staat een rij grote kantoorgebouwen en in een daarvan huist de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Hoog tegen de gevel hangt een lichtreclame waarop je het laatst uitgegeven autonummer kunt zien. Wij komen er wel eens langs op een avondwandeling of een hardlooprondje en dan kijken we even omhoog. Nou nou, zeggen we dan tegen elkaar, wat gaat dat toch hard. Nog even en ze zijn weer door de nummers heen.
Op dit moment is de X aan de beurt  en toen P zaterdag  ging kijken stond er al XVT.
Eind van de week komt onze nieuwe auto aan in de garage, dan gaan ze hem rijklaar maken zoals dat heet. Dan wordt ook het kenteken aangevraagd bij de RDW dus ik verwacht dat  in de loop van de volgende week ons nieuwe nummer schittert  hoog aan de gevel van de RDW.  Wat zou het worden? De W en de Y doen niet mee. XXX zou grappig zijn.
Ik zal P maar niet vertellen dat je het laatst uitgegeven nummer ook gewoon online kunt zien. Elke avond even langs de RDW, dat pleziertje wil ik hem niet ontnemen.

Dit bericht werd geplaatst in hardlopen, mensen, stadspark, volkstuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Aftellen

  1. yak zegt:

    Ik denk dat tripple X niet uitgegeven wordt. Jammer, de enige aanstootgevende afkorting schijnt VVD te zijn.
    Overigens erg vervelend dat ik niet via mijn mobiel kan rageren. Moet dan inloggen en dat lukt op de een of andere manier niet. Ik dacht dat ik het opgelost had, maar helaas.

  2. Thérèse zegt:

    Ach wat lief van jou dat je jouw P. dit grappige pleziertje niet wilt ontnemen. En nog iets: je hebt vast nog meer logjes in het vat over die aparte mensen in jouw tuin. Ik kijk er zo vast naar uit.

    • aargh zegt:

      Ach ik heb al zoveel logbaars in het vat, ik denk dat ik die maar gewoon laat zwemmen. Proberen weer een beetje in het heden bij te blijven. Meestal wil het in september wel weer et de webloggerij.

  3. Sjoerd zegt:

    XVT zag ik net nog steeds staan.

  4. Rob Alberts zegt:

    Leuk verhaal!
    Vrolijke groet

  5. En nu maar hopen dat P jouw logjes niet leest … Proest … 🙂

  6. groninganus zegt:

    Het aller-, aller-, allerleukste is natuurlijk ZZZ.

  7. P zegt:

    Stiekum hoop ik dat het XXL wordt. Het is maar een klein autootje…….

  8. hanscke zegt:

    Wij proberen van al die letters altijd een leuke naam te maken.

    • aargh zegt:

      Voor ons huidige nummer (met GS-LZ) hebben we hier altijd het ezelsbruggetje ‘geschiedenis lezen’ gebruikt. Toen we die auto kregen had de oudste dochter een zwaar geschiedenisproefwerk in het vooruitzicht waarvoor ze dagelijks een stuk moest lezen.

  9. ria zegt:

    Mooie foto, maar eentje van je tuin lijkt me ook wel erg leuk eigenlijk. Leuk dat je zoveel bezoek kreeg. En ja zo’n nummer is natuurlijk wel erg spannend, nog ff geduld.

  10. xxx, lijkt me heel leuk. Of ze nu 5 of 50 zijn een nieuw speeltje blijft altijd leuk. 😉
    P.s. 6 of 60 durfde ik niet te schrijven …. haha

  11. Margo zegt:

    Wij hebben een week of drie XTR, dat noem ik extra.

  12. Margo zegt:

    We kunne een wedstrijdjes houden in wat jullie leters zullen worden. Ik zeg XWA.

  13. Margo zegt:

    Plus n min s plus t.

  14. Jos K. zegt:

    Mijn onverslijtbare toyota heeft ZJ-02-SV. Ik had geen goed/leuk ezelsbruggetje, tot de nieuwe buurvrouw zei ” er staat toch gewoon .J -0.-S. in?” Had ik 20 jaar niet gezien 🙂
    Trouwens, het begint hier op de Dr. Denker puzzel te lijken 🙂
    Succes verder.

  15. ria zegt:

    En wat is het nu geworden?

  16. Margo zegt:

    Beter dan al die kruisjes! 🙂

Geef een reactie

