Doorpakken

Het was maar weer druk vandaag. Dat kwam: P had vrij genomen.
Vanmorgen hebben we dus de karrevracht prut met onkruid die ik uit de stoepvoegen bij de volkstuin had gekrabd in het ecologische gebied achter ons huis gestort en ingewerkt in de hoop dat dat volgend jaar wat vrolijk onkruid gaat opleveren. Vervolgens zijn we weer naar de volkstuin gegaan om daar eindelijk het zoldertje eens echt leeg te halen. Steenwol met muizennesten, oude matrasjes met muizennesten, strijkplank, verroest ijzer, vermolmd hout en veel spaanplaat, alle troep is daar nu lekker weg en naar het afvalstation gebracht.
En toen was er nog een middag over, en onze brave Berlingo is bijna twaalf jaar oud. Ik heb dus maar eens een mooi lijstje gemaakt met wat een auto volgens ons zoal moet kunnen, met daarachter keurige (met lineaal getrokken) vakjes waarin zaken afgevinkt of ingevuld konden worden. En dan bovenaan vier favorieten, ook weer door nette lineaallijntjes gescheiden. Daarmee waren de voorbereidingen nog niet klaar, ik heb mij ook speciaal gekleed met verzorgde broek en bloes zodat ik als klant wel serieus genomen zou worden, én met mijn spinnenoorbellen in om uit te stralen dat ik niet voor de poes ben. Je weet maar niet wat je tegenover je krijgt in zo’n showroom.

Enfin. De eerste verkoper was een schatje maar tijdens de testrit werd ik zo verschrikkelijk beroerd van de stank en het lawaai van de Renault Clio dat die meteen doorgestreept kon worden op mijn lijstje. De tweede verkoper was een pummel die de indruk wekte het heel vervelend te vinden dat wij hem kwamen storen in zijn doodstille showroom. Een testauto was op dat moment ook niet aanwezig en ik had geen zin om informatie uit die lamzak te trekken over wanneer die er wel zou zijn. Misschien had hij een hekel aan spinnen, wie zal het zeggen, maar de Kia Rio viel ook meteen af.
We staken over om nog even binnen te kijken bij Toyota want de Yaris leek ons ook wel wat, benzine of diesel daar waren we nog niet uit. Maar toen stond daar ineens de nieuwe hybride, een automaat ook nog. We hadden aan die mogelijkheid nog helemaal niet gedacht en dat is best raar want het is de milieuvriendelijkste auto die je kunt krijgen op het ogenblik als ik me niet vergis. De verkoper was een uitbundige jongeman, erg enthousiast maar wel eerlijk en beleefd en hij had snel in de gaten wat voor type klant hij in de kuip had. Een jongen die zijn vak verstond dus. Tijdens de testrit smolten die misselijkheid en de drukkende dufheid in mijn hoofd die de Renault me hadden bezorgd als sneeuw voor de zon. De verkoper keek dwars door ons heen en feliciteerde ons met de aankoop (merkwaardige gewoonte eigenlijk) nog voordat we ook maar iets hadden getekend. Kortom, we waren verkocht. De nummer vier op het lijstje hebben we maar laten zitten, men moet ook niet te lang met zulke zaken bezig blijven.
Het wordt een rooie. (Past mooi bij mijn nieuwe leren rugzakje).

Dit bericht werd geplaatst in tevreden, volkstuin en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Doorpakken

  1. fialas zegt:

    een rooie, ik dacht dat die kleur uit was. Kanariegeel moet tegenwoordig, of voor meer kalme types roomwit. Maar je zult er geen spijt van krijgen, rood is een hele goeie kleur. Ik rijd al 12 jaar in een rooie Micra, hij is niet vaal geworden en deze week nog met vlag en wimpel door de APK gekomen.

  2. Thérèse zegt:

    Nou, ga ik jullie ook maar feliciteren, hoewel het een rare gewoonte is. Ach de kleur -ik onthoud die altijd wel van iemands auto- maar ik vind dat totaal niet ter zake doen. Ik hoop dat jullie er heel lang een fijne auto aan zullen hebben.

  3. Margo zegt:

    Gefeliciteerd met de nieuwe. Wij hebben sinds woensdag ook een nieuw exemplaar. Ik zal je morgen vertellen wat onze ervaring is met de Mercedes garage alhier in het Dordtse, en waarom het een Opel werd. Tot morgen, vandaag bedoel ik.

  4. Irene zegt:

    Dat lijkt mij idd uitstekend bij jullie passen. Past er ook wel volkstuinafval in?

    • aargh zegt:

      Alle echte troep is daar weg, als ooit dat hele huisje in elkaar zakt dan schakelen we denk ik professionele hulp in voor het sloopafval. Maar het is waar, de boerenkar zullen we missen.

  5. Rob Alberts zegt:

    Gefeliciteerd!
    Ik houd het op mijn zwarte fiets …..
    Zonnige zomergroet

  6. Lijkt me een goede keuze, ik rijd al zo’n 25 jaar naar volle tevredenheid rond in een Toyota.

  7. groninganus zegt:

    “Oh Tokyo, I’m on my way, and in my new Toyota its not so far away”: http://youtu.be/R92-akxz7Qw

  8. Sjoerd zegt:

    Ik heb ‘m eens even samengesteld in het rood, ziet er goed uit, alvast veel plezier ermee (ik vond de blauwe ook erg mooi)

  9. Waar heb jij dat leren rugzakje gekocht? Ik ben al tijden op zoek!
    Catharina

  10. Nanos zegt:

    Full hybrid, met een gekoeld dashboardkastje? Echt?

  11. hanscke zegt:

    Ik hoop dat je veel plezier krijgt van deze auto. Ik feliciteer niet want ik vind het een rare gewoonte. Een nieuwe auto kost veel geld en dat doet zeer in de portemonnee. Niets om mee gefelicteerd te worden. Dat geldt ook voor een huis kopen, tenzij er meerdere gegadigden waren en je door loting of weet ik wat dan ook recht van koop hebt gekregen. In alle overige gevallen is het gewoon business

  12. Laurent zegt:

    Stank en lawaai, en dat was een nieuwe auto?

  13. aargh zegt:

    De stank was gewoon de geur van de nieuwe auto, die geur kan heel naar zijn. Maar dat lawaai was echt raar, het was alsof de auto minstens een versnelling te kort kwam. Jammer want ik vond het verder een behoorlijke auto en hij was goedkoop omdat er binnenkort een nieuw model uitkomt.

    • Christina zegt:

      Ik heb 2x in een Clio gezeten en 2x dat gelawaai gehoord. Vreselijk, vooral boven de 90kmh. Een Yaris staat ook op ons lijstje, naast de Hyundai. Die hadden we als huurauto op vakantie en is prima bevallen. Hebben ze m ook in groen?

Geef een reactie

