Noordwaarts

Een maand of twee geleden hadden we een stel prachtige wandelkaarten gekocht van Jotunheimen. Kaarten bekijken is altijd leuk, vooral als je vervolgens via Google earth al  wat spannende wandelingen kunt verkennen en uitzichten kunt zien. Voor mijn gevoel ben ik er eigenlijk al een beetje geweest, en dat is maar goed ook want voorlopig is het daar koud en nat.  Te nat voor wandelkampeerders met een klein tentje.
Geen nood, Noorwegen is groot; ik ben gisteren teruggegaan naar De Zwerver om nog maar een set fraaie kaarten te kopen, nu van de Hardangervidda. Daar is het ook schitterend en het is er beter weer. Voor alle zekerheid nog maar wat muggenspul ingeslagen, en wat lekkere zachte nieuwe fleece. En natuurlijk speciaal wandelkrachtvoer om alle dagen goed te beginnen.
U ziet, we laten niets aan het toeval over.

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, natuur, reizen, Uncategorized, vakantie. Bookmark de permalink .

13 reacties op Noordwaarts

  1. Hendrika zegt:

    Veel plezier in het noorden.

  2. Brinta … ha, dat doet me denken aan mijn jonge jaren.
    Wat die wandelingen betreft, ik ben al moe als ik eraan denk, maar ik kijk nu al uit naar je ongetwijfeld uitgebreide en kleurrijke (beeld)verslagen.
    Wanneer jullie ook maar gaan, veel plezier daarginds!

  3. Sjoerd zegt:

    En waar haal je nou dat goede weer vandaan?

  4. Thérèse zegt:

    De Zwerver, ha wat heerlijk zo’n reisboekenwinkel in je stad te hebben. En goeie plannen hebben jullie? Vertel je nog hoe je daar komt? Want je zal toch niet vanuit Groningen noorwaarts gaan lopen? Verder zovast een heel fijne vakantie zovast!!

    • aargh zegt:

      Ja het is een heel fijne winkel om in de buurt te hebben.
      We rijden naar Kiel, daar gaan we lekker op de boot (met hut) naar Oslo. ’s middags afvaren en de volgende ochtend aankomen. Terug rijden we wel helemaal, via de bruggen. Dat is ver maar de boot is een stuk duurder in het hoogseizoen en we doen het op ons gemak.

  5. Irene zegt:

    Mooi daar. Steek ook een komkommer bij je, dat haal je er zo uit. Als mijn moeder nog zou leven klaagde ze nu nog over die zomervakantie ergens op de Hardangervidda waar ze vier gulden moest neertellen voor een halve komkommer. Een halve! Verse groente is daar schaars.

  6. Nanos zegt:

    Wij zijn een keer of wat in Noorwegen geweest, geen last van muggen gehad.
    Veel plezier op de Hardangervidda, misschien nog deels bevroren. Prachtig!
    Ach, het is overal mooi in Noorwegen.

  7. lien zegt:

    Met iedere dag een bordje Brinta als brandstof kom je een heel eind. Het ziet er mooi uit daar. Stil en mysterieus. Veel plezier!!

  8. ria zegt:

    Fijne vakantie! Maar je bent al vertrokken denk ik.

  9. Noorwegen lijkt me prachtig, maar je woorden: te koud en te nat, stemmen me dan weer mismoedig.
    Brinta eet ik iedere ochtend als ontbijt, behalve tijdens de (zon)vakanties. 🙂 Naar Noorwegen zou ik het geloof ik ook meenemen.

  10. hanscke zegt:

    Ook ik mag graag vooraf op kaarten kijken. Inderdaad, dan is het net of ik er al een beetje geweest ben. met de brinta kan ik niet met je mee gaan. Dat lust ik echt niet. Wel wens ik je heel veel plezier in het noorden

  11. Pingback: Noorwegen in juni | aargh

Geef een reactie

