Vier mijl!

Vandaag had ik zomaar een geniale inval. Ik zou eerst naar de tuin gaan om lekker wat te knippen en te wieden want dat was hard nodig, maar ik nam ook mijn hardloopspullen mee zodat ik nu eens van daaruit zou kunnen gaan lopen. Het park is leuk maar een mens wil ook wel eens wat anders.
Zo gezegd zo gedaan, ik tuttelde lekker wat aan tussen het groen, at een hapje en dronk wat met als achtergrondmuziek de vogels en de tuinlieden die met een ronkend apparaat bezig waren de randjes van het hoofdpad af te werken. Tegen drieën verkleedde ik mij en draafde ik het terrein af.
Ik had de Onlanden in willen gaan maar het bruggetje over de Woldsloot was nog omhoog dus ik verlegde mijn koers naar de zuidelijke uitgang en vervolgens met een kleine omweg naar de Hoornse plas. Het was heerlijk loopweer en vanwege de bewolking was het erg rustig bij de plas, ik had het pad voor mijzelf, een prima gelegenheid om eens op zoek te gaan naar mijn ideale looptempo. Ik denk dat tempo wel gevonden te hebben, maar bij gebrek aan meetapparatuur kan ik niet veel meer zeggen dan dat het wel goed aanvoelde. (Het lijkt simpel, je eigen tempo vinden maar denk daar niet te licht over; als je met zo’n loopevenement meedoet dan laat je je al snel meeslepen door mensen die een heel ander niveau hebben en dat breekt je op). Na het rondje om de plas keerde ik via een andere route terug naar het huisje waar ik toch weer aardig warm en zweterig arriveerde.
Nadeel van de tuin is dat we er geen douche hebben, geen warm water zelfs.
Maar we hebben wel emmers. Op de stoep achter het huisje heb ik lekker in mijn blootje staan poedelen met een emmer water en een kopje. De buren zijn er toch nooit en aan de andere kant van de sloot wonen alleen hooglanders en ganzen, die nemen geen aanstoot aan mijn blootje.
Ik gebruikte natuurlijk wel schoon kraanwater en niet het slootwater dat de emmer op deze foto bevat (hij wordt tegenwoordig meestal gebruikt voor de wc aangezien de stortbak deze winter is stukgevroren).
Na nog wat rek- en strekwerk in ouderwets naturistische staat heb ik mij weer aangekleed en ben ik helemaal fris en rozig naar huis gefietst.
Thuis kon ik terwijl de aardappels kookten mooi nog even de route intekenen op Google, en daarbij ontdekte ik dat ik precies maar dan ook helemaal precies Vier Mijl had gelopen. Blijkbaar staat google earth standaard op mijlen ingesteld. Toen ik vervolgens mijn mail opende ontving ik de definitieve bevestiging van de inschrijving voor De Vier Mijl van Groningen. Hoera, toch nog! Die doe ik fluitend, mijn oefenrondje heb ik al.
Natuurlijk kan ik strakjes op de Vismarkt niet gaan staan poedelen met een emmer, maar tegen die tijd is het ook alweer oktober en dan heeft een mens daar doorgaans geen behoefte meer aan.

Dit bericht werd geplaatst in hardlopen, lekker, volkstuin. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vier mijl!

  1. Sjoerd zegt:

    Ik maak een virtueel rondje en stap dadelijk lekker onder de douche, ook naakt uiteraard, anders heb ik wat uit te leggen…

  2. ria zegt:

    Kan me voorstellen dat je je heerlijk voelde na zo’n dagje. En als beloning ook nog de inschrijving, hoera!
    @Sjoerd: dat is anders!

  3. Jetskefotografie zegt:

    Goed idee om de tuin en het hardlopen te combineren.
    Nu je dit geschreven hebt, staat er binnenkort wellicht publiek tussen de hooglanders. 😉

  4. Laurent zegt:

    Da’s een forse afstand zeg, knap!

Geef een reactie

