Op een mooie pinksterdag

De zon schijnt weer. De poezen liggen ergens onder een struik, libellen en waterjuffers zweven loom langs de sloot en de kindertjes en de  pappies en mammies in de buurt zijn even stil. Of ze zitten bij een zwemplas.
In deze heerlijke rust geniet ik achter het huis van een kopje koffie en een boterham met roomboter en aardbeien.
En dan is er ineens een groot geruis en verengekletter. Twee archaeopterixen scheren rond de hoek van het dak, vliegen pal over mijn hoofd en werken zich langs de sloot met krachtige slagen zover omhoog dat ze over de bomen heen verder kunnen vliegen. Natuurlijk had ik geen fototoestel naast mij liggen, ik zou trouwens toch te laat zijn geweest want het ging allemaal erg snel.

Dit bericht werd geplaatst in ecologische zone en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Op een mooie pinksterdag

  1. Thérèse zegt:

    Dat is werkelijk heel bijzonder. Wat verschrikkelijk jammer dat het niet op een foto staat. Uh … weet je zeker dat er niet iets raars in je koffie zat misschien?

  2. Yak zegt:

    Zo zijn ze ja. Indrukwekkend. Kwam gisteren een Aantal statische tegen, maar dat is niet het zelfde.

  3. groninganus zegt:

    Hallucinante ervaring!

  4. Sjoerd zegt:

    Die reigers zijn ontsnapt ergens…

  5. Margo zegt:

    Dat zeggen ze allemaal: helaas kon ik geen foto maken…l

  6. Nanos zegt:

    Zonnesteek? Of zwaar bespoten aardbeien?

  7. Irene zegt:

    Weet je zeker dat het geen pterodactylussen waren (of pterodactyli, daar wil ik afwezen)?

Geef een reactie

