Aargh en P nemen het ervan

Een jaar of drie geleden kreeg P een pluim, u weet wel, zo’n soort cadeaubon waarmee je op internet een geschenk kunt uitzoeken. We keken wat er allemaal mee kon en stopten hem vervolgens in een laatje. Daar is hij de afgelopen jaren een paar keer uitgehaald en dan keken we weer eens wat er ook alweer mee kon. En dan verdween hij weer in het laatje.

Een hoop thrill, dat kan ermee, maar wij zijn geloof ik niet zo van de thrill. Wij vinden dat vissen onder water horen en vogels in de lucht, de mens heeft een paar stevige benen gekregen om zich over de aarde te bewegen. Sprongen in de diepte met elastieken aan je benen of een valscherm op je rug, opstijgen in een ballon of een vliegtuigje, gedoe onder  water met behulp van dure spullen, gekkigheid! Een mens moet zijn plaats weten.

Aan pretparken heb ik een broertje dood, altijd gehad. Op onze leeftijd hoef je ook niet meer te doen alsof je ze leuk vindt, een hele opluchting. Viel ook af.
Tijdschriften waren er ook, maar niets van onze gading.
Dan kon men nog kiezen uit je nog enkele hotels. We hebben wel gedacht aan een hotel in Maastricht omdat we daar wel eens komen, maar als we het plan hebben om naar Maastricht te gaan is dat altijd op zo korte termijn dat we te laat zijn om omslachtig via pluimbonnen een hotel te boeken. Onlangs was ik er trouwens nog, die dag ben ik wegens werkzaamheden aan het spoor in totaal twaalf uren onderweg geweest. Dan heb je voorlopig geen dringende behoefte meer om naar Maastricht te reizen.

Ik begon mij af te vragen of pluimen ook onderhevig zijn aan inflatie. Zouden we met P’s pluim, als we zo een jaar of tien bleven doortwijfelen, nog wel een bioscoopkaartje kunnen aanschaffen? Of een busritje naar het centrum?
Verleden week de knoop maar eens doorgehakt. Een wijnpakket is het geworden, vandaag arriveerden twee doosjes met elk vier flessen wijn. De eerste fles is geopend en hij smaakt heel aardig. En wat vooral zo heerlijk is aan die wijn, keutelden we tevreden tegen elkaar met ons glaasje in de hand, is dat we niet naar Maastricht hoeven.
Morgen gewoon lekker de tuin in!

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, lekker, tevreden, uitgaan, volkstuin en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Aargh en P nemen het ervan

  1. ria zegt:

    Heelverstandig! En een gegeven pluim moet je niet in de bek kijken natuurlijk. Geniet ze!

  2. Thérèse zegt:

    Nemen jullie het er maar eens flink van en ja…Maastricht is ver weg, ook zonder werkzaamheden a/h spoor. En over die theorieën dat vissen in het water horen enz. ben ik het helemaal met jullie eens, behalve dat ik héél af en toe vlieg.
    Geniet ervan!!

  3. Sjoerd zegt:

    Drink verstandig, neem een druif…

  4. Jetskefotografie zegt:

    En is die wijn, evenals De Pluim, ook 3 jaar belegen?
    Dat van alles verzinnen en vervolgens thuis blijven met een goed glas wijn, heel herkenbaar, zal dat aan de leeftijd liggen?

  5. Al die overwegingen en de uiteindelijke keuze klinken me van begin tot eind goed en uiterst herkenbaar in de oren. Geniet er maar lekker van in het vroege voorjaarszonnetje. Proost!

  6. Irene zegt:

    O o stelletje huismussen. Er zijn toch nog wel andere bestemmingen dan Maastricht?

    • aargh zegt:

      Ja dat is wel zo. Of buitenmussen eigenlijk hoor. Er zijn inderdaad nog andere hotels die zaken doen met de Pluimen-organisatie, maar om nou uren in een duffe auto of trein te gaan zitten om naar een duf Nederlands hotel te gaan zodat je een weekend lang in een stad kunt rondslenteren en geld uitgeven, alleen omdat je een pluim hebt, terwijl het hier in de omgeving zo mooi en ontspannend is, terwijl er niemand is die ons dreigend met zweep of vuurwapens voortdrijft naar het pluimenhotel…

  7. Beste Aargh,
    (Ik ben er nog altijd niet achter of u nu een M of een V bent, doch dit uiteraard geheel terzijde.)
    Het is inderdaad zeer vreemd, maar er zijn meer mensen die aan hetzelfde syndroom lijden: je krijgt een bon en dus toegang tot een luxe waar je absoluut geen blijf mee weet. Wat zou ik nu nemen? Die reis (waar ik niet zit op te wachten), of die flessen wijn (wat een verspilling!). En dan kan een mens geen beslissing nemen. Tot het absoluut moet, want al dat mooie geld laten verloren gaan, ja dat is dan ook weer zonde en dus geen optie.
    Je blijft tobben.
    De Drs.

  8. Margo zegt:

    Ik heb ook nog twee van die pluimen liggen. Af en toe zoek ik ze op zodat ik weet waar ze liggen. En kijk ik, net als jullie, wat je ermee kunt. Heb ook wel eens aan Maastricht gedacht, voor ons dichterbij dan jullie, maar ik hou van simpele, gezellige hotelletjes, niet van designhotels. Misschien is die wijn zo’n slecht idee nog niet.

    • aargh zegt:

      Maastricht is ook wel echt leuk hoor, en in zo’n hotel hoef je alleen maar te slapen.Het is voor ons gewoon zo’n roteind rijden. En ik heb er mijn hele jeugd gewoond dus veel verrassends is er niet meer voor mij. Maar mocht je ooit een weekend daar zijn en genoeg hebben van de stad, ga dan eens wandelen in het iets zuidelijker gelegen Savelsbos, of op de Pietersberg. Heel unieke natuur daar voor nederland.

Geef een reactie

