Bekentenis

Het moest maar eens opgebiecht worden, het komt anders toch uit. Hans heeft al geprobeerd om roddels tegen verse vis te ruilen op twitter, er is alleen nog niemand serieus op ingegaan. Maar dat gebeurt een keer en als het dan moet dan breng ik het liever zelf naar buiten. Hans is bovendien al veel te zwaar.

U kent mij waarschijnlijk als iemand die slecht op de hoogte is van zaken die in Nederland belangwekkend worden gevonden. Over nieuwshypes erger ik mij zelden, simpelweg omdat ik helemaal niet in de gaten heb dat er weer iets gehypt wordt. Als er een BN’er of een persoon uit de showwereld trouwt, scheidt, ziek wordt, iets raars zegt, ruzie krijgt, een kind baart of overlijdt dan weet ik daar niets van , ik weet niet eens wie het is en hoe die persoon eruit ziet.  Hooguit een gedempte echo van dat nieuws bereikt mij via de filters van een tamelijk nette krant die ik ook maar ten dele lees. Tot nu toe kwam ik daarmee weg: sneu geval, geen TV!

Die vlieger gaat niet meer op. Sinds een week of drie staat er een beest van een flatscreen mét lichtorgel op onze slaapkamer en sinds een week hebben we ook tv-ontvangst. We hebben dat echt, ik heb het gecontroleerd toen de jongen die de boel installeerde weg was. Een hele rits zenders met op de helft daarvan fantastische reclame en alles in geweldige kleuren. Na een zendertje of dertig vond ik het welletjes en heb ik het apparaat uitgezet.

Daarna is het niet meer aangeweest. Want wie gaat er nou naar de slaapkamer om tv te kijken als de poezen op de bank beneden liggen te spinnen. Met de kennis van belangwekkende zaken is het dus nog niet veel opgeschoten. In zoverre in elk geval dat ik nog steeds alle politieke voorzitterskandidaten en  pow-journalisten moet googlen om een beetje te snappen waar het nu toch weer over gaat. Dat scheelt dan wel een hele avond tv kijken. En ik kan dat nu bewust doen zonder sneu te zijn, ik kijk lekker niet omdat ik hunnie lekker niet wil zien. Dat voelt goed.
Het zal waarschijnlijk wel een stuk makkelijker zijn om kattenoppas te regelen als we op vakantie gaan.

Dit bericht werd geplaatst in katten, lekker, lezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Bekentenis

  1. Thérèse zegt:

    Maar…..hoe kom je dan aan zo’n bakbeest dan? En waarom? Dat je niet kijkt, begrijp ik wel. Ik hoor dat ding wel, als hij aanstaat voor Kwaster maar ik vergeet altijd op te letten. Ik voek mij wel verwant met jou. Ik weet ook NOOIT wat. Ik vind dat best prettig eigenlijk. Wel snap ik waarom je dat ding in de slaapkamer liet zetten……jammer dat ik niet twitter. Ik zou via (dikke) Hans ook niks te weten komen.

  2. lien zegt:

    Hunnie zijn wel leuk om naar te kijken in bed…ga je lekker van dromen..

  3. Wij hebben op de slaapkamer nog een degelijke oude Sony met beeldbuis, maar die wil liever niet meer al te lang achtereen aan, want dan gaat het scherm wat bibberen …
    Ruilen …? Jullie die bibberaar die toch liever niet meer aan is, en wij die gloedjenieuwe flatscreen …? 😉

  4. Hendrika zegt:

    Zeg nou zelf, zo veel mis je toch niet zonder tv?! Geen internet: dan zou je wat missen… .

  5. Sjoerd zegt:

    Ik ben werelds, ik kijk PC…

  6. Nanos zegt:

    Wij hebben al jaren een al dan niet platte tv, maar die BN’ers ken ik ook niet.
    Ik snap net als Thérèse niet dat je dat ding in de slaapkamer liet zetten. Of keek je de dvd’s op je laptop ook in de slaapkamer? In de kamer blijf je gewoon bij de spinnende poezen.

    • aargh zegt:

      In de huiskamer zou ik andere dingen moeten weghalen, of de tv voor het raam zetten. Ik weet anders niet waar ik hem laten moet. Maar ik zit ook erg graag met mijn benen omhoog en dat kan prima op bed. Het scherm staat daar ook precies op de juiste afstand. En je kunt lekker beneden muziek luisteren of lezen als er iemand boven tv kijkt. Ik vind het allemaal heel handig.

  7. Wenz zegt:

    Dus jij rolt voortaan niet je bed maar de eenentwintigste eeuw in? 😉 Wat een drukte, zo’n tv-zenders he? Als ik bij iemand op bezoek ben kijk ik altijd mijn ogen uit. Zoveel reclame, en herrie. Nee, gebruik hem maar lekker als dvd-scherm, zo doen wij dat ook al jaren! Wel in de woonkamer hoor, met een kat op schoot. 😉

  8. Irene zegt:

    Heerlijk, geen hypes en geen on-nieuws. Pas als je die tv een paar weken aan hebt gehad weet je hoe irritant het allemaal is. De reclame vond ik wel erg leuk in het begin, zo vrolijk en creatief allemaal, dat hebben we al die tijd gemist door niet te kijken. Maar nu staat hij weer uit, je wilt niet al je tijd verdoen, er moet ook nog uitvoerig op internet worden rondgehangen iedere dag. Tot nu toe heb ik niet willen twitteren, maar nu je dat zegt over Hans … hm. Twittert hij frequent?

  9. Laurent zegt:

    Een tv in mijn slaapkamer zou totaal nutteloos zijn (als ik überhaupt een slaapkamer had) want als ik horizontaal ga zonder te lezen dan ben ik binnen tien minuten vertrokken.

  10. Margo zegt:

    Hele verhaal inclusief lichtorgel komt me bekend voor. Alleen staat ‘ ie bij ons in de woonkamer en vergeten we ‘m zelfs aan te zetten als er iets is wat we echt willen zien. Heerlijk om niet mee te hoeven lullen over al die nikserigheid. Ik mis niks. Morgen gaat ‘ ie aan, de kijken komen eten en daarna gaan we naar de dvd van Kuifje kijken. En daarna weer uit!

  11. Margo zegt:

    De kijken zijn in de geval de mieren. Gelukkig staat er niet de ‘lijken’! 😀

  12. Margo zegt:

    Ik lig hier te schudden van de lach. Een iPad, daar heb je pas plezier van! Die maakt je teksten pas echt de moeite waard! De kijken, de mieren: ik schreef k i n d e r e n!

  13. EJee zegt:

    Vanochtend bladerde ik een krant door en las dat in Amerika de tweet “gonna be at school” door de iPad veranderd was in “gunmen be at school”. Dat leverde prompt een bezoek door de plaatselijke ME op.
    Kijk overigens ook al lang geen TV-zenders meer. Kijk alleen nog maar series of documentaires op DVD o.i.d. Lekker zelf gekozen op mijn eigen tijdstip.
    (Door het doorbladeren van de krant weet ik soms wel dat de Rutgers Heiloo, Limmen of Castricum bestaan. Maar zo’n naam is ook een beetje onbedoelde poezie.)

  14. Jetske zegt:

    Ik zou willen dat onze gezinsleden de uitknop net zo goed weten te vinden als jij.
    Is een slaapkamer niet voor wat anders dan voor een grote t.v.?

  15. ria zegt:

    Als ik naar de slaapkamer ga, ga ik slapen. Er hangt ook nog wel een heel klein erg ouderwets tvtje in een hoek, maar ik weet niet eens of die het nog doet 🙂

  16. Geniaal stukje. Het gaat over onthechting en over ‘rot eens eventjes helemaal op met jullie gedaas”.
    Soms wou ik dat ik ook geen verrekijk had. Maar hij is er, en des avonds liggen wij hier ten huize Happolati met z’n allen naar het flikkerende ding te turen, als konijnen naar een lichtbak.
    Moge God ons bijstaan.
    De Drs.

Geef een reactie

