filerijden

flesjes warm water in de schoenenHet weer was prachtig en het ijs was prachtig, dus al wat in Groningen schaatsen bezit was vandaag op het Paterswoldsemeer. En anders kwam men per fiets, slee, bolderkar of rolstoel. Nog nooit zo druk gezien, maar het was gezellig.
IJspret doet me altijd aan carnaval denken, niet alleen doordat er een soort massagekte heeft toegeslagen waarbij iedereen zowel deelnemer  als publiek is bij deze wonderlijke vertoning, ook omdat er werkelijk veel te zien is.


Meestal zat de camera veilig in het tasje want je moet altijd bedacht zijn op scheuren in het ijs, maar we zijn een paar keer even stil gaan staan om de bonte stoet te bekijken.

er zitten pleisters in

Het was voor ’t eerst dit jaar, maar het voelde vertrouwd. En voor het eerst in mijn leven had ik totaal geen last van zwikkende enkels. Dankzij mijn looprondjes door het park denk ik zelf.

Dit bericht werd geplaatst in lekker en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op filerijden

  1. Thérèse zegt:

    Goh wat een feestelijk gezicht op dat P. Meer. En fijn dat je zo duidelijk geniet.

  2. Sjoerd zegt:

    Mijn ijzers liggen nog in de winkel… Maar voor iedereen met schaatsen, have fun!

  3. Jetske zegt:

    Met rok en tas, geweldig. Wat kunnen daar veel pleisters in. 😉

  4. lien zegt:

    Wat gezellig! Maar die warmeschoenentruuk, is dat een kruikje of een blikje? Ik zie het niet goed.

  5. groninganus zegt:

    Ik las of hoorde zelfs ergens, dat schaatspret in Nederland benoorden de rievieren het calvinistische substituut is voor carnaval. In België en Duitsland bestaat het inderdaad nauwelijks.

    • aargh zegt:

      Wacht maar tot het ‘oan giet”, dan wordt er heel oncalvinistisch gehost bij Bartlehiem.
      Jeej dat kon wel eens mooi passen dit jaar, eerst een elfstedentocht als warming up en aansluitend door naar Maastricht. Ik begin iets van kriebels te voelen…

  6. ria zegt:

    Dat ziet er zeker gezellig uit, als we hier zo iets hadden ging ik er ook eens over denken, maar een opgespoten tennisbaan, wordt meer een kinderspeelplaats.

  7. Het carnaval in Maastricht zal vast wel doorgaan, of de tocht der tochten ook doorgaat, daar heb ik op dit moment nog zo mijn twijfels over. Als ik jou was, dan zou ik voorlopig maar mooi profiteren van het heerlijke winterweer en zoveel mogelijk op de smalle ijzers staan nu het nog kan.

Geef een reactie

