Rozig

Eigenlijk ben ik een mooiweerfietser maar de omstandigheden hebben mij de laatste dagen regen, hagel en strom ingedreven. En het was leuk, fietsen in de storm en door hoos- en hagelbuien heeft zijn charme, zeker als er een opmerklijk landschap is om doorheen te fietsen. Dat landschap is er, de ondergelopen onlanden en Peizer- dan wel Eeldermaden zijn de moeite waard. Ik wist niet eens dat dit grote gebied met natuurontwikkeling en waterberging ten zuidwesten van Groningen al zo ver klaar was dat je er ook aan de westelijke kant al doorheen kon fietsen en wandelen dus dat was een grote verrassing. Wat een rijkdom, heel veel prachtige natuur vlak bij huis.
Al dat moois wilde ik niet voor mijzelf en een paar webloglezers houden dus dit weekend ging ik samen met mijn P nog maar eens een rondje doen. Dat bezorgde me wel een probleem. De kans dat je Youp hier tegenkomt mag dan klein zijn, ik wil de gewone mensen die ik wèl tegenkom toch liever niet shockeren met een aanstootgevende verschijning. Een lullig rugzakje of een fleecemuts willen de gewone Groningers best door de vingers zien maar twee dezelfde fietsen en dan ook nog allebei een regenpak aan… en fietstassen!!! Je moet ook niet vergeten dat we daar best eens bekenden tegen zouden kunnen komen.
Ik heb dus maar gewoon mijn zomerjasje aangetrokken, en P zijn veel te warme winterjas.
Dat kon prima, ik heb het toch altijd warm en P zweet nooit zo erg. We zijn weliswaar drijfnat geworden van een hoosbui in de Onlanden maar de wind in de Eeldermaden heeft ons  daarna weer zo goed als droog geblazen.
Onze voorzorg is niet voor niets geweest,  we kwamen diverse bekenden tegen: één collega met vriendin, één excollega met gezin en één hardlopende buurman.

We zagen ook een heleboel smienten, u weet wel dat zijn die leuke beestjes die Henk Bleker wilde laten bejagen. Dat gaat mooi niet door en nu vieren ze een feestje in de ondergelopen maden. Hieronder ziet u er een paar, met die rooie koppies.

Thuis hebben we de snert opgemaakt die er nog stond, en de glühwein die over was van de kerstvakantie. Nu voelen we ons alsof we een dag aan het strand zijn geweest.

Dit bericht werd geplaatst in natuur, Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Rozig

  1. ria zegt:

    Ja, mooi! Als je er maar van geniet,wat maken die tassen dan uit 🙂 Volgende keer maar gewoon de goeie kleren aan. Joop vraagt altijd wat hij aan moet, ook zoiets geks. Net of hij geen ervaring heeft of zo…

  2. hanscke zegt:

    Ik probeer mij altijd groot te houden en tedenken dat het er niet toe doet wat ik aan heb, maar ik slaag er niet altijd in. Prachtige foto’s, vooral de eerste.

  3. Sjoerd zegt:

    Toch heb ik dan liever een overdekt fietspad met licht en verwarming…

  4. Irene zegt:

    Mooi.
    Jullie hebben toch een verschillend kapsel? Dan mag de verdere outfit wel ‘stel vutters’ zijn hoor.

  5. lien zegt:

    Wat heb je er een leuke dia show van gemaakt. Kan dat ook allemaal bij WordPress? Stoer dat je bent gaan fietsen in dat weer en ook nog in een zomerjas, wat ben je toch een invoelend persoon 🙂

  6. Thérèse zegt:

    Goh wat mooi!!! Ik weet niet of ik zelf zo dapper zou zijn -die kleren interesseren mij niks- maar fietsen door de storm en regen en dan weer doorblazen en op die manier drogen. Het erna zie ik natuurlijk wél zitten.

  7. groninganus zegt:

    Dat was inderdaad een verrassing dat dat fietspad aan de westkant van het Peizerdiep, dat een eind dichter bij Roderwolde uitkomt dan dat pad links van het Peizerdiep zelf, al klaar is. Hoop julle er nog eens tegen te komen! Een eventuele unisex outfit zie ik door de vingers. Ben nu gewaarschuwd, immers.

  8. Jetske zegt:

    Het was dus echt genieten. Mooi dat we het ook in beeld kunnen zien. Ook al is er geen ijs, jullie maken er toch wat van met snert en glühwein.

  9. Pingback: Een poging tot doorgronden van de oerknal. | aargh

Geef een reactie

