Die horrorwinter, weet u nog

Vandaag ben ik nog maar eens wezen kijken aan de andere kant van de Groningerweg, tegenover de waterberging die ik gisteren fotografeerde. Ook daar golven op plekken die ik ken als velden, rood van de zuring. Het barst er nu van de vogels maar de kleine zoogdiertjes zullen het voor een groot deel niet overleven.

Terwijl ik iets verderop bij het bruggetje over het Eelderdiep naar de waterpartij stond te kijken kwam er een F16 overvliegen die volgens een andere ramptoerist infraroodopnamen aan het maken was om de verzadigingsgraad van grond en dijken te meten. Ik sta nu dus wel mooi even infrarood op defensieopnamen. Bij het bruggetje, dus makkelijk traceerbaar.

Er was ons een strenge winter beloofd, het zou dus ondertussen eens tijd worden dat het ging vriezen. Als de temperatuur nu meteen een graad of tien daalt dan hebben we een stel leuke ijsvloertjes rondom de stad. Ik heb echter zo’n idee dat dat niet gaat gebeuren.

paaskleurtjes op 6 januari 2012

Dit bericht werd geplaatst in natuur. Bookmark de permalink .

9 reacties op Die horrorwinter, weet u nog

  1. ria zegt:

    Die F16’s vlogen hier dan zeker ook, twee zelfs en ik sta er dan ook op denk ik. Het is maar goed dat dat voorspellen vaak op niets uitloopt, niks an als we alles al van tevoren zouden weten en ik vind het eigenlijk nu wel best zo hoor 😉

  2. Hendrika zegt:

    Huhhhh, narcissen??!!! – wrijft zich eens flink in de ogen – ongelooflijk!!!

  3. Sjoerd zegt:

    Die narcissen zijn helemaal gek, het voorjaar duurt echt nog wel even.

  4. groninganus zegt:

    Dat zijn de zogenaamde vroege narcissen. 🙂

  5. Tja, water genoeg, laat die winter nu maar komen. 🙂

  6. Anders zegt:

    ben je nog wel ’n beetje getraind dan ?
    #schaatsen

  7. Laurent zegt:

    Ja, leg dat maar eens uit aan de AIVD als de dictatuur hier eindelijk definitief gevestigd is, wat jij daar bij dat bruggetje deed in 2012.

  8. Jetske zegt:

    Narcissen?!
    Ik wacht nog met de schaatsen in het vet op….

Geef een reactie

