Vandaag geen dief gevangen

Dat valt me weer vies van mezelf tegen, dat ik zó traag van begrip ben. Ik stond na mijn hardlooprondje door het park lekker te rekken en te strekken bij het zigzaghekje dat bedoeld is om  alleen voetgangers door te laten toen ik over het bruggetje vanuit het park een fietser zag naderen. Je kunt  wel met een fiets door dat hekje maar dan moet je afstappen en een beetje voorzichtig manouvreren en dat deed de fietser. Meestal zijn de mensen die daar toch met een fiets komen mannen die het bossige hoekje van het park bezoeken waar heren elkaar ontmoeten. Ik zeg ze altijd vriendelijk gedag en meestal zeggen ze ook wat terug. Deze mompelde iets onverstaanbaars, ik keek maar met een half oog want ik was tenslotte aan het rekken en strekken, maar ik weet nog dat ik even dacht dat de man er ook wel een beetje zwerver-achtig uitzag met zijn magere schichtige gezicht en rommelige baard. Toen hij voorbij was keek ik even om, er was iets merkwaardigs aan die fiets. Bij nadere bestudering zag ik het: het was een meisjesfiets, hij had fietstassen met een wit-blauw frutseltjesmotiefje en achter op de bagagedrager zat een rugzak bevestigd, een bomvolle roze schoolrugzak.

Ik vond het eerst nog wel grappig, maar toen de man opstapte en wegfietste in de richting van de peizerweg begon er iets te knagen. Waarom had die man allemaal meisjesspullen, en waarom kwam hij daarmee uit dat bospaadje waar het zo lastig fietsen is?

Dat hekje was de perfecte plek om een dief te pakken, als ik daar meteen aan hem had gevraagd of hij wel zeker wist dat hij niet de verkeerde fiets had meegenomen was hij misschien wel gewoon weggerend en had ik een meisje gelukkig kunnen maken. Een meisje dat nu niet alleen een fiets maar ook een heleboel dure schoolboeken kwijt is. Of ik had op z’n minst de tas van de bagagedrager kunnen trekken, er zat vast een agenda in met een naam en telefoonnummer.

Allemaal niet gedaan. Kans op heldendom voor mij verkeken, pech ook voor het meisje. Ik heb alleen terwijl ik naar huis liep de man nog net kunnen zien verdwijnen richting Hoogkerk. Zwarte lange jas, alpientje, grijzende ruige baard, mager gezicht, schichtige ogen. Meer heb ik niet.

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, ontevreden, stadspark. Bookmark de permalink .

14 reacties op Vandaag geen dief gevangen

  1. yak zegt:

    Heel herkenbaar voor een secundair type als ik…

  2. Irene zegt:

    Poepoeh, het is te hopen dat het gewoon een gevalletje ‘pa moet door achteloze dochter ergens achtergelaten fiets thuisbrengen’ en niet wat jij dacht, of wat ik dacht (seriemoordenaar maakt nieuw slachtoffer en is op weg om belastend bewijsmateriaal in kanaal te gooien). Eng, eng.

  3. Sjoerd zegt:

    Wellicht is die informatie voldoende om dit heerschap in de boeien te slaan.

  4. groninganus zegt:

    Ik zie de junken van Hoogkerk regelmatig om het sluitingsuur bij de supermarkt van Piesz , ik zal eens opletten of er een aan je signalement voldoet.

  5. Maar toch …
    Wat een belevenis. Daarvoor zou ik een eventuele blogpauze ook onmiddellijk beëindigen.
    Verder alles goed?

  6. ria zegt:

    Niks maar aan te doen. Fijn (zie boven) 😉

  7. Margo zegt:

    Ik zou dat niet durven. Het zou wel heldhaftig zijn, maar toch. Misschien zou hij slaan, een uithaal en daar lig je dan met je goeie gedrag!

  8. lien zegt:

    Ik ben ook zo dat dingen altijd pas later tot me doordringen (meestal dan).

  9. Jetske zegt:

    Zulke details zijn goud waard voor b.v. “Opsporing verzocht”.
    Tsja, achteraf hadden we dit moeten doen of dat moeten doen.

  10. Thérèse zegt:

    Ik hoop ook maar dat er niet iets heel ergs gebeurd is. En ik vind het niet zo gek dat je niet gereageerd hebt. Als je het nu van te voren wist, maar sommige dingen zijn altijd zo erg onverwachts.

Geef een reactie

