Stappen

Het is lekker om ’s avonds voor het slapen gaan nog even een rondje te lopen, vinden wij en we zijn niet de enigen . Ik zie veel hondenuitlaters, een enkele hardloper en ook altijd veel katten. Gisteren liepen we de wijk uit, een stuk eromheen en vervolgens staken we de Peizerweg over. Daarlangs ligt een groot weiland en een eindje verderop in dat weiland zat een grote zwarte kat, onverstoorbaar met zijn rug naar de weg toe.
Ik vond die kat wel wat van Hans hebben, P vond dat ook en terwijl we over hem liepen te praten draaie het beest  zijn kop om. Hij leek echt op Hans, echt heel erg. Zo erg dat ik hem riep. Hij keek ons aan maar verzette geen poot. Het was wel degelijk onze eigen Hans en hij dacht waarschijnlijk verhip, daar loopt wel degelijk mijn personeel, wat doen die hier nou.

En ik dacht nog wel dat hij altijd in het natte landje bij onze wijk uitging. Misschien zijn de muizen daar op.
Ik vraag me nu af waar hij de wijk verlaat, de sloot over neem ik aan want via de weg is nogal een kat-onvriendelijke omweg. En dan de Peizerweg over waar al die bussen overheen denderen. Brrr.
Wat weten we toch weinig over onze theemuts.

Dit bericht werd geplaatst in avontuur, katten. Bookmark de permalink .

12 reacties op Stappen

  1. Wenz zegt:

    Dat was een flinke verrassing dan hè. Ga je je meteen zorgen maken, overreden poezenlijfjes voor je zien en andere horror. Maar uiteindelijk kunnen we niet anders dan maar aannemen dat die kattenkopjes weten wat ze doen, en dat Hans blijkbaar een veilige weg gevonden heeft, anders zou hij daar nu niet zo fijn zitten te zitten, alsof het niets is. Heeft hij vast al vaker gedaan. We weten inderdaad maar bar weinig van hun buitenleven. 😀

    (Hahaha ‘personeel’ – en dat hij dan ook totaal niet reageert op jullie. Typisch. ‘Laat me met rust, jullie horen hier niet. Hier gelden andere regels.’ ;))

  2. Laat Hans maar stappen, die komt d’r wel. 🙂

  3. ria zegt:

    Ze gaan altijd verder dan je denkt. Wel grappig om hem zo laat en ver van huis tegen te komen, hij ligt er in elk geval lekker van uit te rusten.

  4. Irene zegt:

    Dat hij je aankeek toen je hem riep is al een behoorlijke concessie.

  5. catthysplace zegt:

    Hans speelt wel met zijn negen levens. Maar gelukig komt hij steeds thuis al is het maar om te slapen

  6. Thérèse zegt:

    Wat een belevenis….zo iets heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik het al eens dacht….waren het onze katten niet. Leuk die theemuts. (Dank voor je reactie op facebook)

  7. lien zegt:

    Tja, hij heeft ook zo z’n geheimen…

  8. Jetske zegt:

    Het zijn net kinderen, voortdurend grensverleggend bezig.

  9. Sjoerd zegt:

    Die maakt er een complete vakantie van…

  10. Laurent zegt:

    Oh, een zwarte met wat wit, die vind ik altijd leuk.

Geef een reactie

