Huisje boompje beestje

De oudste dochter is even in Nederland maar ze komt niet langs, de tweede moet van de dokter een soa-test laten doen en vindt dat erg grappig en de jongste zou als eerste ‘nachtvlinder’ in een uitgaanskrantje komen maar de redactie heeft er ongevraagd ‘nachttijger’ van gemaakt.

Klinkt heftig allemaal, maar ter relativering:

De oudste komt speciaal voor haar geliefde die net een nieuw appartement heeft en nog wat moet klussen, en die nog jarig is ook. De tweede heeft al jarenlang een degelijke relatie met een lieve vriendin en de jongste belde gisteren dat ze volgende maand gaat samenwonen.  Ik heb haar gefeliciteerd.

Kortom, ze redden zich prima. Er wordt  nu even geen beroep op mij gedaan en het blijft maar schitterend weer. Een ideaal weekend dus om even helemaal los te gaan in de ‘ecozône’ waar ooit niks mocht maar waar ik nu ongegeneerd mijn gang ga. (Sinds buren overal in de wijk hun vlonderterrassen uitbreiden wat ook eigenlijk helemaal niet mocht).
Om te beginnen maar eens een strandje voor de eenden gemaakt. De vieze  klei-oever waar niks op wil groeien  is ook nog eens veel te steil, de eenden komen maar met moeite de sloot uit. Ik heb  een paar meter blauwe klei weggegraven, wat planken van het vlonderterras losgeschroefd en de klei in het gat gestort. Daar moet nog wat mooie tuinaarde bij dan kan er binnenkort een boompje in geplant worden.

Die planken hoeven dus niet meer terug, wat moet een mens met zoveel vierkante meters vlonder.
Vanmorgen heb ik op de koopzondag bij de bouwmarkt een paar zakken speelzand gehaald, die zijn inmiddels geleegd naast de sloot. Wat zullen de eenden opkijken.

 

Het Noordstrand. (Iets zuidelijker ligt er ook al een.)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op Huisje boompje beestje

  1. Sjoerd zegt:

    Hopelijk laten de eenden iets van de vegetatie heel… ofwel maak het allemaal niet te lekker.

  2. Hendrika zegt:

    Lig je niet lekker in je tuin in een hangmat te schommelen en met een boek in de hand lekker in slaap te dommelen??

  3. Thérèse zegt:

    Proef ik daar een klein beetje een moederhart, die even niks te zorgen heeft? De eenden boffen er bij; wat ontzettend lief van jou. Ik denk dat niemand zo iets doet in ons land.

  4. ria zegt:

    Ik zag gisteren nog een eend met jonkies, dat is wel erg laat. Val je nu niet in dat gat waar die planken weg zijn?

    • aargh zegt:

      Het ligt helemaal in het hoekje tegen de buren aan, daar loop ik toch nooit. Maar ik ga denk ik nog wel een soort grondkering maken zodat ik het gat verder kan opvullen, want ik zag zelf in gedachte ook al nietsvermoedende gasten in het gat vallen.

  5. Laurent zegt:

    Hahaha, ‘nachttijger’, die heeft ook gelijk een reputatie gevestigd nu.

  6. Irene zegt:

    Dus nu mag het? Gedoogbeleid of burgerlijke ongehoorzaamheid?

    • aargh zegt:

      Ja dat is nog niet helemaal duidelijk, allebei zou ik zeggen. Er wordt gedoogd maar wat precies, dat verandert nogal eens. Op dit moment zijn we bestuurloos vanwege al het gedoe, maar er zijn mensen die het weer willen oppakken.

  7. catthysplace zegt:

    ze komen wel terug van de ecologische gedoe, ga gewoon heerlijk tuintje voor je neus maken waar jij je thuis bij voelt

    • aargh zegt:

      Ik vind het idee van een doorlopende strook natuurlijk groen zonder schuttingen en coniferen nog steeds prima en ik hoop dat dat blijft. Maar ik vind het belachelijk als je niet eens wat vogelbosjes of verwilderingsbolletjes neer zou mogen zetten. Er moet iets zijn om naar te kijken en een mens wil ook gewoon wat kunnen rommelen om het huis.

  8. Als je nou eens een begin maakt met een klein Ecokathedraaltje …
    Ik ben er vandaag nog geweest, daar kan geen ecologische tuinzone tegenop. 🙂

  9. hanscke zegt:

    Die eenden treffen het maar met zo’n lieve moederkloek

Geef een reactie

