Spectaculair gaat het worden

Op dit moment zal Maxima wel voor haar kleerkast staan, of nog even lekker haar haren wassen en föhnen en de juiste schoenen uitzoeken en laten poetsen want straks moet ze weg. Naar Kerkrade, net als ik. Zij hoeft lang zo ver niet te reizen als ik en ze reist niet per trein, en ik neem natuurlijk alle tijd om na de treinreis nog een stukje te gaan lopen in het bos,  maar zij moet er veel eerder zijn. Zij gaat naar de officiële opening van het WMC, ik kom pas als Hare Koninklijke Hoogheid weer weg is, ik ga naar  het spectaculaire openingsconcert vanavond en dat is natuurlijk veel leuker. Dat is weer een van de voordelen van het niet zijn van een Koninklijke Hoogheid, dan kun je zelf kiezen waar je bij wil zijn en waar niet.

Ik ga naar een opera, maar als jullie dat lezen krijg je waarschijnlijk een heel verkeerde voorstelling van de voorstelling om zo te zeggen. Het is wel een opera maar een uit 1938. Kijk dat is al meteen heel wat anders. Oorspronkelijk is de muziek ook eigenlijk gemaakt voor bij een animatiefilm maar die is in de oorlog helaas grotendeels verloren gegaan. Er is nu een nieuwe gemaakt. Daarnaast zijn er  operazangers en een koor, er is een poppenballet (dansers verpakt als poppen die weer tekenfilmfiguren voorstellen) en dan is er nog een blaasorkest, het befaamde harmonieorkest Ste Cécile Eijsden.(google ff zelf, ik moet nog brood smeren en zo) En de muziek is van Sjostakovitsj. Klinkt dat interessant of niet?

Mocht u vanavond in de buurt zijn: de Rodahal is groot, misschien zijn er nog kaarten. Check dat hier

Dit bericht werd geplaatst in uitgaan. Bookmark de permalink .

7 reacties op Spectaculair gaat het worden

  1. ria zegt:

    Klinkt erg leuk hoor, misschien kan je Maxima nog overhalen 😉
    Blijf je het hele festival, of morgen alweer terug? Het is altijd wel een hele happening geloof ik.

  2. Veel plezier daar!
    Nu het zonnetje weer eens even schijnt, geef ik de voorkeur aan een rustig kuiertje ergens in de natuur.

  3. bvision zegt:

    Ach, dan kom je bijna bij mij langs. Ik woon er een kilometer of 10 vandaan…

  4. Thérèse zegt:

    Ah geweldig. Alleen al de naam Ste. Cécile doet zo hartverwarmend aan. Een fantastisch avond gewenst. Aargh !!!

  5. lien zegt:

    Je zit nu waarschijnlijk al te genieten. En ik neem aan hierna nog even (een paar dagen?) extra.
    Want je zult vannacht de trein wel niet terug nemen naar het hoge Noorden.

  6. hanscke zegt:

    Ik stond even op het verkeerde been, ik dacht Roda in Groningen, Roda JC is toch van het zuiden? maar door de reactie van Lien snap ik het. Ik ben wel heel benieuwd oe de voorstelling is geweest.

Geef een reactie

