Luchtreizen

Wie gaat er nou op de tienjarige herdenking van nain-ilevven een beetje door de VS vliegen! Überhapt, wie wil er vliegen in de VS? Ik begrijp dat je daar op luchthavens standaard als een terrorist bejegend wordt.

M vraagt natuurlijk niet meer wat ik daar nou van vindt en om eerlijk te zijn: ik ben een beetje jaloers. Vanavond (dat duurt daar nog een paar uren) zit ze aan de barbecue ergens  nabij het Yellowstonepark. Ik ben van mijn leven nog niet aan de andere kant van de Atlantische oceaan geweest, ik vraag mij nu ineens af of dat nog ooit zal gebeuren. Yellowstone lijkt me fantastisch maar ik heb daar verder geen bezigheden of andere dingen die mijn aanwezigheid noodzakelijk maken. 
Maar een beetje virtueel rondsnuffelen kan natuurlijk altijd, via google kan men er heel aardig binnenkijken . Een blik werpen in het conferentieoord waar ze zit, de gastenlijst bestuderen, de ‘abstracts’ ( zeg maar samenvattingen van wat daar allemaal aan wetenswaardigs gepresenteerd wordt) lezen -als ik dat zou willen-, er is van alles te vinden. 
En  uiteraard het park zelf. Zij gaat daar de komende week  ook nog heen, er zijn excursies gepland tussen de bedrijven door, maar ik ga lekker zo meteen al even  rondkijken vanuit  lucht. Gemakkelijk bij een kopje thee en terroristproof.

Dit bericht werd geplaatst in avontuur en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Luchtreizen

  1. ria zegt:

    Ik vind dat ook. Dat gevlieg overal maar naar toe. Het is maar goed dat niet iedereen die behoefte heeft. Voor M is het natuurlijk hartstikke leuk 😉

  2. catthysplace zegt:

    Heel verstandig, de mooiste plekjes bekijken vanuit je vertrouwde stoel spaart alleen maar energie. De plas over trekt mij ook niet.

  3. Irene zegt:

    En toch is het daar in het echt echter. Wij waren er vorig jaar een week en dat was het vliegen waard. Zou ook echt wat voor jou zijn, heel ruig en natuurlijk. De toeristen ben je na 100 meter wandelen vanaf de parkeerplaats al kwijt en dan loop je in de echte wildernis, inclusief de geuren, die in Yellowstone niet te verwaarlozen zijn. Dat is pas wandelen, daar.

  4. Laurent zegt:

    Het rare is dat ik op de heenvlucht naar Detroit altijd ernstig ondervraagd word, maar op de terugvlucht mijn schoenen uit moet doen, wat op de heenvlucht weer niet hoeft.
    Amerika is gewoon interessant om naartoe te gaan alleen al omdat het zo’n invloedrijke cultuur in de wereld is. Dat moet je toch zelf eens gezien hebben, ook al staat het je niet aan.

  5. Jetske zegt:

    Digitaal kijken, lekker voordelig.
    Tsja wat heb je daar te zoeken in Yellowstonepark, je zou je volkstuintje daar heen kunnen verhuizen, dan heb je een reden. 😉

  6. Thérèse zegt:

    Jajaja, zo zit mijn Kwaster ook wel eens de wereld te bekoekeloeren en zegt dan: …heb ik al gezien….. en heeft dan een ‘mooie’ reden om nergens heen te willen. Nee, sommige plaatsen zou ik dolgraag nog eens in het echt willen zien.
    Hartstikke leuk voor M. Ik hoop dat ze het reuze naar haar zin heeft.

  7. Mijn langste luchtreis was Leeuwarden-Drachten v.v., en dat was lang genoeg.
    Yellowstone Park heb ik onlangs nog bij National Geographic gezien, erg mooi en lekker veilig.

  8. Sjoerd zegt:

    Ik blijf lekker thuis in eigen land, met een beetje regen, dat dan weer wel.

Geef een reactie

