lekker typen

Het was een spannende dag, het verband ging eraf. Dochter R kwam -na enig aandringen, maar toch- uit haar warme bed om mijn boterhammen af te snijden en mijn wandelveters te strikken zodat ik tijdig op pad kon naar het ziekenhuis. Onderweg maakte ik mij voorstellingen van een dikke blauwpaarsgevlekte hand met lekkende rode plekken dus ik volgde het uitpakwerk gespannen. Het viel mee. Alles zag er rustig en netjes uit, de plastisch chirurg heeft keurig werk geleverd. Heel leuk was dat zijn spiekbriefjes tevoorschijn kwamen. Op de rug van de te opereren hand stond nog het viltstiftpijltje, en in de handpalm  zag ik duidelijk de balpenlijn lopen die aangaf waar en hoe gesneden moest worden. Interessant is dat hij van die lijn is afgeweken, een van de zigzaggen heeft hij al snijdend veranderd in een rechte lijn, blijkbaar kon hij daar onder de huid door peuterend  toch wel bij. Dat maakte denk ik het hechten minder bewerkelijk maar het  is toevallig wel net die ene plek waar het nu nog een beetje dik is en waar het gevoel nog niet terug is.  De handtherapeute beloofde mij  dat ook dat goed zou komen.
Foto’s zal ik jullie besparen.

Na het uitpakken heb ik wat doodenge oefeningen gedaan. Het maken van een vuist, brrr. Je denkt dat ieder moment alle hechtingen kunnen losknappen of uitscheuren maar alles bleef heel. Ik moet dat soort oefeningen nu regelmatig doen en verder mag ik lichte klusjes gaan doen met de hand. Lichte klusjes, volgens mij valt typen daar onder. Het gaat, en echt: het is een verademing om dat weer met twee handen te doen.

Dit bericht werd geplaatst in eng, tevreden en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op lekker typen

  1. Sjoerd zegt:

    Dat is wel zo handig als je weer kunt typen en je sociale contacten kunt onderhouden. In de tuin werken kan later nog wel, toch…

  2. ria zegt:

    Fijn en lekker snel al zonder vervelend verband. Veel oefenen, dan hebben wij wat te lezen 😉

  3. groninganus zegt:

    Eerst een vuist maken en dan bloggen, de goeie volgorde.:-)

  4. Hendrika zegt:

    Aan blogverhalen geen gebrek: je doet net of er niets aan de hand is. Rustig aan nou!

  5. Thérèse zegt:

    Mooi zo!!! Wat leuk om te weten dat zelfs chirurgen spiekbriefjes maken…….goede vorderingen gewenst!

  6. Irene zegt:

    Dat geloof ik graag, maar ik was eigenlijk net tot de conclusie gekomen dat die hoofdletterloze logjes en reacties even goed lezen. Ik vond het wel fris. Kun je ze niet weer weglaten (maar dan met twee handen)?

  7. Michel zegt:

    Ik zie ook weer hoofdletters. Het gaat vooruit!

Geef een reactie

