eruit

p vertrok vanmorgen naar brussel, hij komt vrijdag pas weer terug. voor hij wegging heeft hij nog plakjes kaas en brood voor me afgesneden en de veters van mijn wandelschoenen gestrikt zodat ik even een stuk kon gaan lopen.

ongemerkt ging de wandeling richting volkstuin. voordeel van die bestemming is dat er een wc  is, en een voorraad chocola, crackers en drinken. daar aangekomen heb ik eerst maar eens een stoeltje buiten gezet om van mijn weelderige wildernis te genieten, maar al kijkend ontdekte ik dat er toch wel erg veel kattestaarten bloeiden. manshoog. en dat de rozen een beetje verdwenen waren. en dat het paadje rond het middenperk dichtgegroeid was.
nu laten veel tuinklusjes zich best met één hand doen, verhoute bloemstengels kun je bijvoorbeeld heel makkelijk eenhandig afbreken en een snoeischaar is ook best te hanteren dus  ik had al snel een enorme berg snoeisel op de grond liggen. die moest natuurlijk nog wel even afgevoerd worden naar de compostberg, bosje voor bosje, elke keer een stengel of vijf want meer gaat niet met een hand. daarna stopte ik want ik moet mijn linkerhand voorlopig even te vriend houden.

de wandeling terug ging met een kleine omweg want het was nog steeds buitengewoon lekker herfstweer maar vlak bij huis kwam dan toch de onvermijdelijke stortbui. daardoor kon ik mooi nog de plastic zak gebruiken die ik uit voorzorg bij me had gestoken. het verband is vandaag niet vies geworden en ook niet nat geregend. de rest van mij wel maar dat was precies goed.

nu wil ik eigenlijk bier.

Dit bericht werd geplaatst in tevreden, volkstuin en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op eruit

  1. Jetske zegt:

    En tot vrijdag houd je de wandelschoenen aan?

  2. ria zegt:

    Dat is gezellig en handig, want ongemerkt kom je denk ik toch veel dingen tegen die niet met anderhalve hand gaan.

  3. Irene zegt:

    Bier, hm, dat zal niet meevallen. Maar misschien is het wel makkelijker dan eenhandig warme chocolademelk maken.

  4. catthysplace zegt:

    Je kan het niet laten he. Rustig aan Aargh eerst even de hand de tijd geven. Dat onkruid blijft wel

  5. Rob Alberts zegt:

    Het bloggen lukt blijkbaar aardig. Toch denk ik dat de lijst met onmogelijke dingen ongemerkt langer en langer aan het worden is.
    Bemoedigende groet

  6. Michel zegt:

    Goed gedaan! (schuift Kriekje naar Aargh)

  7. Morgen ter compensatie maar weer dagje rustig aan dan …?

  8. Thérèse zegt:

    Gossie, wat een doortastendheid. Maar goed misschien dat de dokter het niet ziet. En wat zorgzaam van P. Het komt wel goed met jou, denk ik zo.

  9. aj bosch zegt:

    hoi Aargh,
    dat uit iets vervelends iets fijns kan komen, heb je maar weer eens laten zien, fijne stukjes, misschien moet je helemaal overgaan op een-vinger-typen, wie weet waartoe dat leiden zal.

Geef een reactie

