eerste eenhandsstukje

wat valt dat allemaal mee zeg. om te beginnen: er steken drie bruikbare vingers uit het verband, terwijl ik er een beetje vanuit was gegaan dat mijn rechterhand tijdelijk een soort vingerloze knots zou worden. maar ik kan dus gewoon blaadjes omslaan, kleine dingetjes vasthouden en zelfs het snoertje aan de camera bevestigen. hierbij dus een heel recent beeld van de stand van zaken. de camera stond gewoon voor mij op tafel en ik heb op de gok gemikt.

de duim zit er ook nog aan hoor, maar die is onzichtbaar achter de hand.

De narcose was heel aangenaam, ik had bij ontwaken eigenlijk het gevoel heerlijk geslapen te hebben en ik was helemaal rozig. de zusters waren lief en een ervan kende ik. ik heb me maar twee keer zorgen gemaakt. van tevoren omdat mijn altijd zo regelmatige ochtendstoelgang verstoord was en ik vroeg me af of dat tijdens de narcose tot ongewenste situaties kon leiden. wat niet gebeurde gelukkig. de tweede bezorgdheid deed zich voor vlak voor, of eigenlijk tijdens het in slaap brengen, de anesthesist droeg mij op om maar vast aan iets leuks te gaan denken zodat ik fijn zou dromen. waarop ik in grote haast op zoek ging naar leuke gedachten die mijn narcose niet zouden verpesten. als je dat onder druk doet dan dringen zich natuurlijk heel verkeerde gedachten op maar ik belandde nog juist op tijd bij een vakantie in het jaar van de zonsverduistering, bij de rivier de Semois waarin de kinderen heerlijk gespeeld hebben. natuurlijk helemaal niet over gedroomd, wel over allemaal andere heel drukke dingen die ik op het moment van ontwaken alweer vergeten was.

grootste verrassing bij ontwaken: er zit dan wel verband omheen maar ik kon het toch duidelijk zien: de twee geopereerde vingers staan inderdaad niet meer krom. hoera.

zo u bent weer even geinformeerd, vergeef mij voorlopig mijn slordigheid t.a.v. hoofdletters, dat is me nog net even teveel gedoe.

Dit bericht werd geplaatst in tevreden en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op eerste eenhandsstukje

  1. ria zegt:

    Dat zijn goede berichten en gelukkig valt het nogal mee. Vaak maakt een mens zich veel te veel zorgen. Beterschap verder.

  2. Sjoerd zegt:

    Dat heb je dan alweer achter de rug. En aan de toonzetting te zien valt het je achteraf wel mee, gelukkig maar. De rest volgt vanzelf.

  3. Fijn dat het allemaal goed is verlopen.
    Nadat ik ergens in de 90-er jaten aan mijn hand was geopereerd, wilden ze me nadien ineens een nacht in het ziekenhuis houden. Dat stond me helemaal niet aan, en dat heb ik de dames van de verpleging laten weten ook. Uiteindelijk kreeg ik gedaan dat ik naar huis mocht, mits ik mezelf zou kunnen aankleden en de veters van mijn schoenen zou kunnen strikken. Dat heeft me de nodige moeite gekost en ik kreeg kramp van het op mijn tanden bijten, maar na enige tijd kon ik toch Aafje bellen dat ze me op kon halen.
    Die zonsverduistering roept bij mij meteen weer herinneringen op aan beelden en geluiden. 🙂
    Zet ‘m op verder, aargj!

  4. catthysplace zegt:

    Sterkte bij het herstel. Nu dit zo meeviel zul je spoedig weer veel zelf kunnen

  5. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!
    Bemoedigende en beterende groet

  6. Irene zegt:

    Hè, de Semois. Die naam zou me een jaar geleden nog niets gezegd hebben.
    Eigenlijk zou de hoofdletter gevoeglijk kunnen worden afgeschaft, zolang de punt maar blijft bestaan.

    • aargh zegt:

      het is een erg leuk riviertje, met al die spannende lussen. waarschijnlijk zat die herinnering door jouw paardentocht weer wat meer aan de oppervlakte van mijn geheugen.

  7. Thérèse zegt:

    Fijn Aargh!!! Ik hoop dat het allemaal zo voorspoedig blijft gaan. (Je hoeft toch niet ook aan je andere hand, hè?) Doe je wel een beetje rustig aan?? Ik kan het niet laten om dat te zeggen, sorry. Liefs, Th.

    • aargh zegt:

      ok, ik heb nog een zak met 100 botanische narcissenbollen in de garage staan die in de ecologische zone gepoot moeten worden maar daar zal ik dan maar een weekje mee wachten 😉

  8. Michel zegt:

    Ziet er indrukwekkend uit, Aargh.. Beterschap en fijn dat je er weer bent!

  9. aargh zegt:

    allemaal bedankt voor de goede wensen, het gaat nog steeds prima, was vanmorgen zelfs de pijnstillers vergeten dus dat kan wel zonder.
    typen is alleen wel veel gedoe. ik zal bliij zijn als dat weer gewoon tienvingerig kan.

  10. Hendrika zegt:

    Gelukkig dat het meeviel en fijn dat je vingers weer recht staan. Ik had niet eerder van Dupuytren gehoord. Heb je het eenzijdig? Ik wens je een spoedig herstel, en kalm aan.

  11. sandje zegt:

    Fijn dat het goed gaat , ik wens je ook een voorspoedig herstel.

  12. yak zegt:

    WOW! Ik loop achter. Daar moet maar gauw iets aan gebeuren

  13. Nanos zegt:

    (Net ontdekt dat je hier op wp zit. Verstandig, die overgang! )
    Ik wens je een snel herstel toe. Het blijft toch lastig zo.

  14. Wenz zegt:

    Ik heb je ook teruggevonden eindelijk! Stom gedoe, die migratie. Mooi je hier toch te kunnen lezen. En dan zo’n operatie! Pfoe. Hopelijk ben je al een beetje bedreven in het single-handed zijn nu. Wat mooi dat je hand hierna hopelijk weer wat bruikbaarder zal gaan zijn! Maar eerst revalideren en klungelen. 😉 Succes, beterschap en fijn je weer te lezen!

  15. Laurent zegt:

    Ha, en als alles hersteld is staat niets je dus meer in de weg om een toonaangevend trombonevirtuoos te worden!

  16. Jetske zegt:

    De hoofdletters zij je vergeven. Doe het rustig aan hoor, anders geneest het mogelijk minder goed.
    Je duim nog paraat, dat is het belangrijkste. Theoretisch kun je zelfs nog trombone schuiven. 😉
    Mooi dat de vingers weer recht staan.

  17. lien zegt:

    Jeetje! En ik maar denken dat iedereen braaf zit te wachten totdat weglog weer teruglog wordt..Zie ik ineens een heleboel ‘bekenden’ die zijn verkast.
    Ik ga me ook maar eens oriënteren zo hier en daar..

    Sterkte met je hand!

  18. aargh zegt:

    ja die tekst “dit weblog komt snel weer online” gaat op een gegeven moment op je zenuwen werken he. Net als al die sites waar men opewonden de schaarse brokjes weblognieuws herkauwt en bekritiseert. Liever gewoon lekker elders aan de gang.

  19. Margo zegt:

    Wat kun jij heerlijke lange zinnen breien!! 🙂

  20. hanscke zegt:

    Yep, ik heb je weer gevonden en even bijgelezen. Dit is een aardig onderkomen geworden, je kunt hier wel lijven. Ik ga de link aanpassen. Met kleine letters schrijven doe ik in mails naar vrienden altijd. Scheelt een boel gedoe. Ik wens je een goed herstel.

  21. Grietje zegt:

    Gelukkig heb je alles nog 🙂 Beterschap!

    Maar hoe gaat het nu?

Geef een reactie

