kleine ondernemers

Zit ik me net af te vragen hoe ik mij ga redden met één hand, staan nog voordat het zover is de hulptroepen voor de deur. Twee kinderen belden aan, ze hadden een sopemmer bij zich en deden heitje voor ’n karwijtje. Ik vroeg ze of ze wisten wat een heitje was. Ja uhhh, een stuiver of zo? Zei het meisje onzeker. Die ouwe mensen die maar zeuren over heitjes, zag ik haar denken. Natuurlijk snappen we ook wel dat ze gewoon echt geld willen.

We wassen ramen en deuren, auto’s en garagedeuren, zei de jongen zakelijk. En we doen ook  spinnewebben, vulde het meisje aan.
Toevallig stonden de ramen nog op mijn to-do lijstje, maar het leek me wat veel om die  allemaal te laten doen dus ik heb ze maar aan de voordeur gezet. Met een stoel erbij want die is erg hoog.
Hebt u ook een doekje of zo? Om af te drogen.
Ik had wel een doekje en ook een wisser, daar hadden ze zelf nog niet aan gedacht. De jongen pakte meteen de wisser, maar dat mocht niet van het meisje. Nee éérst soppen joh!
Ze sopten dat het een aard had en ik kan jullie verzekeren dat de deur nog nooit zo schoon is geweest.
Foto maken was toegestaan.
                                  

En nu denk ik meteen: hoe maak ik een foto met één hand. Camera uit hoesje frutselen wil nog wel op tafel, maar met de linkerhand het ding vasthouden en tegelijk de knopjes rechts bedienen zonder vingers voor de lens te houden, en zonder het toestel te laten vallen, ik probeer het hier even maar het lukt niet. Ik hoop dan maar dat er op het fotomomenten net even iemand aanbelt.

Dit bericht werd geplaatst in de jeugd van tegenwoordig en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op kleine ondernemers

  1. Hendrika zegt:

    Ik veronderstel dat ze dit werk niet voor een heitje uitvoerden, want daar kun je nog geen ijsje voor kopen. Ze doen hun best, dat kun je zo wel zien.

  2. Sjoerd zegt:

    Je kunt het toestel ondersteboven houden en met je duim het knopje indrukken. Overigens stuur die twee hier ook even voorbij…

    • aargh zegt:

      Nee Sjoerd, dat gaat niet. Het is de linkerhand, dan zit de duim rechts, die komt onmogelijk bij dat knopje dat dan links onderaan zit. Ik ga het in elk geval niet proberen

  3. ria zegt:

    Fijn zo en nu maar hopen dat het voorlopig mooi weer blijft..
    Dat wordt wel lastig met die foto’s, altijd met een statiefje rondsjouwen is ook niks, ik zie zo gauw geen oplossing,maar ik denk mee hoor.

  4. Dat zul je nou altijd zien … bedenk jij ineens dat je al logjes van foto’s moet voorzien op het moment dat je maar 1 bruikbare hand tot je beschikking hebt …
    Hoe dan ook, veel sterkte en een spoedig herstel gewenst.

  5. Nog zoiets …
    Zie ik ineens dat ik volgens jouw nieuwe weblog om 8:45 pm reageerde, terwijl het toch echt 22:45 uur oftewel 10:45 pm was … 🙂

  6. Jetske zegt:

    Met zo’n grote voordeur zou ik het haast kinderarbeid noemen. 😉

Geef een reactie

